TW/VS eller W/SI - vad har ni för erfarenhet??
Jag har valt kvalitet TW/VVS i mina ringar. Jag tycker det känns bäst och det är samma kvalitet som jag har på övriga diamantsmycken.
Så har jag gjort.
Jag har valt kvalitet TW/VVS i mina ringar. Jag tycker det känns bäst och det är samma kvalitet som jag har på övriga diamantsmycken.
Så har jag gjort.
Och jag skulle känna mig lurad eftersom jag tycker att jag köpt något som inte är tillräckligt "fint". Alltså gå och visa fin ring som har dålig kvalitet på stenarna...
J D skrev 2009-02-03 12:07:12 följande:
Ja, alla väljer som man vill.
Jag vill ha det bästa, ungefär som att jag inte vill ha en Rolex som är en kopia... Spelar ingen roll om bara ett skolat öga ser att den är fejk eller inte, jag vill inte ha en.
Och innan ni undrar, nej jag har ingen Rolex.
Fast självklart finns det en objektivitet i det hela, annars hade ju inte skalan funnits alls.
Nej, inte fejk men jag skulle bli mer imponerad av River-diamanten.
Förstår inte vad som är så upprörande i att vilja ha högre kvalitet (läs noga, jag skrev inte längre dålig kvalitet om andra) på sina stenar? Tar det emot att inte alla "nöjer" sig för att det är billigare?
För att citera TS: "Hur hade ni gjort?"
Detta var det jag svarade på. Svårare än så är det inte.
För mig känns det verkligen meningslöst att köpa en diamantring med lägre kvalitet på stenen än det jag är van vid. Nästa steg är självlart en River-sten.
Vi kan alla bara svara på hur vi själva tänker och gör. Jag lägger ingen värdering i hur andra gör, bara talar om att jag INTE gör samma val.
Men förespråkar man något dyrare med högre kvalitet här inne på BT är det tyvärr så att man genast får höra att det billigare (vad det än må vara) minsann är minst lika bra.
Jag har inte en sjö av pengar att ösa ur, jag gör också mina val så det handlar inte om det. Men det är tråkigt när man får läsa att de som tex har råd/vill köpa klänningar för 20.000 kr ska behöva skapa en egen tråd om detta. En egen tråd för de som inte behöver bekymra sig om budgeten mm.
Väldigt OT men denna tråd påminner alltför mycket om det fenomenet.
J D skrev 2009-02-04 12:07:05 följande:
Vi får väl förenas i detta då jag väntar på mina ringar som ska vara klara på tisdag.
J D skrev 2009-02-04 15:44:50 följande: