• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

God morgon i tråden!! Helt galet, det tar en kvar för min dator att starta upp helt... Tur jag bara stänger av den över helgerna, och att det är NÄST SISTA DAGEN IDAG!!! Tjohooo!!!

Nu ska jag försöka komma ihåg allt jag var för trött för att kommentera igårkväll...

nenne - "Grattis" till blödningen, synd på kläderna... Undrar om inte du frågade mig något om min nedreglering som jag glömt svara på? Minns inte riktigt vad det var, men jag chansar. Jag tog sprutor (en i månaden), med samma effekt som nässprayen, i 4 månader innan jag började spraya. Så min nedregleringsblödning kom redan i januari men conny blev ju först till på första maj. Jag blödde dock mindre än vanligt har jag för mig nu när jag funderar lite mer på det, fast jag tog första sprutan i början på mensen och inte dag 21 (eller när det nu var) som ni andra.

Anyway... Hoppas du får börja spruta tidigare, förstår att det känns drygt att vänta över en vecka till!!

Lappis - Inte igen. Du har haft nog med smärta för flera år framöver redan. Hur känns det i övrigt, har du fått prata av dig med maken?

vickan - Skönt att du fått ta farväl nu och att talet gick bra.

telis - Vilken SJUKT god tårta det låter som, måste provas!!! Antecknar även jag EAs tips med "gräddkant".

nenne - Äntligen har ni fått hem nancy!! Blir avis, vi har tre veckor kvar. För JA!!! Vi har också äntligen hittat en kisse!!! Skickar en bild till galleriet, som du såklart också måste göra, vill se ocisen!!!

sweet - Ditt nya jobb verkar sjukt coolt tycker jag också, men trist förstås att kollegorna inte är några underverk. Men det kan ju räcka med en faktiskt, och det verkar du ju ha hittat iaf.

Cicci - Var är du? Har du överlevt helgen?

Kramar till alla och spänd Hector-förväntan de närmaste dagarna!!

• _koko_

Ja, just det, ny tråd!!! Tur att tågjäntan har koll.
    Telis, tycker som nenne att du ska göra starten!!

• Liten med Mindre

Nenne - grattis till nytillskottet - hon finner sig säkert till rätta så småningom. Lite vår-heshet drabbar den bästa. Hoppas oxå att blödningen lugnar sig lite, annars får du börja knapra stekpanna.

Lappis - hur mår du nu? Har det lugnat sig? Attans att din kropp ska bete sig så mysko.

I övrigt - jag o lillskruttan har haft en skön helg med sol och sand (överallt). Tyvärr har maken legat med 40 graders feber istället - så det verkar inte som om vi fick vara friska nu heller. Flyttade med Mindre till mina föräldrar igår så att de kan ha henne i dag och ev imorgon, så att maken får vila upp sig. Hoppas! Lite uselt sover jag ju borta, men Mindre sov i alla fall ok.

Sen måste jag ju säga att lite fundersam blir jag ju att läsa om svininfluensor, och sen ha en make med hög feber och ont i halsen... Vi har ju knappt varit utanför Tyresö! Än mindre sett gris annat än i rökt form på ICA. Rapporteringen kunde kommit vid ett annat tillfälle.

• nennesjuttioåtta

Och Hon heter Nancy pawh riktitt (muggles, jag vet inte hur det stavas egentligen, måste kolla på hipp hipp )

Fy fan, i natt var hon rätt billig. Hon har sovit i sin korg hela dagen men när vi gick och lade oss så började nattskiftet. Shit pommmes frites. Det innefattade ätande på växterna i fönstret, studsande med en boll som hon tidigare bara ignorerat (dutt dutt dudududududu.... DUTT dutt dudududududududu), framåt 4-snåret var det dags för sätta klorna i tårna och leka sorkjakt vilket även innefattade kursen "så gör du frotté av satin - 20 p".

Men det smärtade mig att åka ifrån henne i morse. Tyvärr får hon vara hemma ensam hela dagen men jag ska hem så fort som möjligt efteråt och trötta ut henne inför natten. Ut vill hon inte alls gå, det var jätteläskigt, men med lite intryck därifrån så kanske hon håller sig lugn. Eller inte.

Tågjäntan
    jo jag såg ditt inlägg - men stafettpinnen är hal så vem som gör en ny tråd får vi se. Jag röstar på Telis den här gången!

• Liten med Mindre

Koko - skoj med ny kisse på G hos er med! Måste kika i galleriet sen!

Oh - är det senast idag Hector kommer?!?

Sweet - superskönt med nya resvägen. Kan förstå att det känns lite avigt med läkaren där. Vet inte heller vad jag skulle sagt.

• Liten med Mindre

Nenne - min svägerska var hemma och Vak-ade en eller ett par dagar med ny kisse - vård av katt.

• _koko_

Nenne - Först: Nyinflyttade katter ska helst hållas inne i åtminstone två veckor innan man börjar släppa ut dem, annars är risken stor att de inte fattar var hemma är och går vilse.
    Sen: Hahahahaha, det där hade jag glömt... Kattungar är ju sjukt pigga och leksugna på nätterna - det är ju då de jagar... Tår som sticker fram ur täcket brukar vara väldigt populära, minns att jag hade rivsår på fötterna rätt länge när våra förra kissar var små... INTE skönt!

• nennesjuttioåtta

Liten
    Hahah ja, jag ska ansöka om vak, tror jag. Lilltufflan!

Koko
    JAAAAA!!! Grattis till en kisselur!

• _koko_

Ja, just det, VAKat har jag också gjort en massa (och kallade det just så också - fast officiellt jobbade jag ju hemma förstås )

Liten - Trist för maken att ha feber just denna helg när det varit så härligt ute!

• MSW

Godmorgon!

Ny vecka nya möjligheter! Och i det här fallet också nya barn (tänker på Hector..)

Lappis: Skit jobbigt med mensen, hade juh varit tillräckligt illa med en jobbig mens, men nu efter X'et så blir man juh dessutom orolig!

Tinga: Jag har haft cyklokapron (tror att det är samma sak, ungefär iaf, men den jag har haft är receptbelagd). Jag upplevde att det inte blödde lika rikligt, men inbillade(?) mig att det ist blev något mer utdraget, men det kan jag som sagt hittat på alldeles själv.. Låter verkligen skit jobbigt med så långa tanter!

Håller också med om att det passar att Telis startar ny tråd!

Nenne: bra med blödning, och att du var beredd! Låter såå mysigt med kissen!

Idag är min mission att försöka leta reda på lite (ungefärliga) priser, på tilläggsisolering, nydragning av el, avlopp och byte från direkt-el till vattenburen jord/berg/sol-värme, och byte av fönster!
    Det är vårt jäkla intresse av renoveringsobjektet som spökar.. Tänkt ringa säljaren i veckan om han inte hört av sig, och det kan juh vara bra att ha lite koll på vad det kan kostar innan man lägger bud..

..och såå skönt att det är en kort vecka!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare