• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

När jag såg på Lyxfällan i förra veckan fick jag lite ångest på hur mycket pengar vi lägger på matkontot. Vi går ju gärna ut och äter god mat och dricker gott vin men precis som mugglan blir det inte 3-4 000 restaurangerna mer än 1-2 ggr per år. Har faktiskt bokat bord på F12 nu när de har "rabatt" på sin mat i februari. Ringde bums när jag såg deras reklam i SvD i söndags.

• BrudSommar2006

Liten, det trista är att jag inte kommer på en enda sak jag vill göra innan vi blir fler... om vi nu någonsin blir fler.

MSW, alvedon kan ju lindra lokalt tex vid halsont eller ont i munnen så det kan väl faktiskt ha börjat göra mindre ont rätt fort efter att han svalt det?

• Lapinette

Frejis - vi åker till Kalifornien i sommar ! Så jäkla ogravid som jag är så är det bäst att passa på för man vet ju aldrig ... så har vi tänkt i 3 års tid!!!!

• BrudSommar2006

Hm, det vore trevligt med pulkaåkning här också men det ser inte ut att vara någon snö på gång än. Fast visst skulle den väl komma hit också snart?

• BrudSommar2006

Jag glömde min matlåda idag, himla irriterande. Ser inget på matsedeln i lunchrestaurangen som jag vill ha heller men jag får väl ta något där i alla fall.

• Lapinette

BS - det snöade i Stockholm imorse när jag åkte till jobbet.

• kängu

Lappis- Lyxfällan är typ mitt nya favoritprogram, jag har inte sett det innan men såg det häromveckan och fastnade totalt!

• BrudSommar2006

Kängu, det där låter som ett gott recept, jag är så trött på Pauluns recept nu. Helt risig i magen har jag blivit också, först trodde jag att det var alla bönor men maten igår hade inga bönor i sig så nu tror jag att det är all vitlök man ska ha i vartenda recept. Standardingredienserna är vitlök, basilika och olivolja, har nog inte gjort en enda maträtt utan de tre ingredienserna sedan förra veckan och nu har jag tröttnat!

• BrudSommar2006

Lapinette, ja det snöade hemma också men nu ser jag inte en endaste liten snöflinga så det verkar ha gått över fort. Är det imorgon du ska testa igen? Är det nu man ska börja hålla tummarna för ett stort, fett minus?

• Lapinette

Kängu - läskigt hur folk kan så totalt förtränga sin ekonomiska situation och ta nya smålån och kreditkort överallt.

BS - ja, det måste vara variation på maten.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare