• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Lappis - hoppas att du får hjälp idag. Den här historien är ju rent absurd ju!

Tinga - lycka till med huset! Inte lätt att hitta något man gillar har jag insett nu. (Vi gick på ännu en nit igår - lurade av bilderna som vanligt.)

Jo - förresten, ovan på förkylning och sömnbrist kom ju tanten smygande ljudlöst. Det gör mig inte så mycket, hon är rätt så beskedlig förutom jordens huvudvärk i fredags o lördags. Vill få ordning på mina egna tankar och egna kroppen först känns det som. Sporadskjuter väl lite åt rätt håll fram tills i maj, sen blir det tunga artilleriet.

• Piggelin1

Lappis - vad är detta för skräp Att du aldrig blir av med eländet CvL MÅSET ju göra ngt nu, du kan inte knalla runt såhär längre nu! Kram

Nenne - vad roligt att du/vi lyckades förvirra BS & Muggles lite grand ang brudbilden där
    Precis som Nenne skrev, så skulle jag maila över en bild på mannen till henne & här på jobbet i fredags hade jag bara gamla bilder på mannen, däribland en bild på honom & mig från ert bröllop, Muggles. ...och då trillade jag på den där fina & roliga bilden jag har på dig från damtoaletten, som jag inte kunde motsså att slänga med i mailet också

Det låter som om jag inte missade ngt som inte såg melodifestivalen i lördags. Känns faktist riktigt skönt att inte ha sett det - är hjärtinnerligt trött på hela det spektaklet. Istället blev det en grymmemiddag tillsammans med väninnan (Miss X). Hon kom redan vid tre & passade Amanda några timmar medans mannen & jag röjde i vårt förråd resp. garage. Lika bra att börja redan nu, innan vi börjar flyttpackandet. Så GÖTT att kunna röja utan att bli avbruten, man blir ju så grymt effektiv då! Fyllde V50'n totalt & sen drog mannen till tippen med alltihopa. Har ett gäng andra grejor som vi ska skänka till Myrorna/Saronkyrkan med, så det blir några fler vändor innan vi är helt nöjda... Hittade bla målarfärg i garaget, som var helt OK, så vi kunde bättra på väggen på några ställen i TV-rummet. Perfekt inför visningarna (hade ingen aning om färgbetckningen, eftersom det inte var vi själva som målade då för några år sen).

Sen lagade vi en suverän middag tillsammans med dito viner, yummie Saknade inte medlodifestivalen ett dyft

Tinga förresaten - jag vill också se huset! Kan du maila länken?!

• Piggelin1

En kul grej förresten! Amanda kan vissla Jag trodde inte barn kunde göra det förrän vid typ fem-sex års ålder, men när tom väninnan påpekade det i lördags, så insåg vi att jo, hon visslar ju faktist! Ok, entonigt, men en vissling är det allt

Ok, snart dags för dagens första möte!

Ha det, girls!

• Fru E

God Morgon!

Har inte hunnit skriva något i helgen men har läst allt

Lördagen bestod av städning, bakning, långpromenad och sen melodifestivalen som numer har urartat helt.......
    Igår var det kalas hela dagen och sedan förbereda för nästa som är ikväll, så sent i säng och uppe med tuppen för att ge maken sin present som fick klart godkänt .
    Får nog sörpla i mig lite kaffe på jobbet för att vakna.....

Lappis-åååhh änskar jag kunde göra något för att hjälpa dig, tar hemskt gärna ditt pluss

Tinga-orkar du skicka huset till mig med?

BS-trist med inställd utflykt. Har du hittat några bra recept som du vill äta?

Piggelin-oj, trodde inte heller barn kunde vissla så tidigt

Liten-ibland krävs det inte så mycket för att roa en , roligt att släppa loss ibland och göra "barnsliga" saker

• nennesjuttioåtta

in lite snabbt
    Det blir inseminering på onsdag! hade en jättefin äggblåsa enligt doktorn och anledningen tilla tt jag trodde att jag haft ÄL (hade ju ont igår) är en cysta som ligger lite tokigt. Den är förmodligen anledningen till att min mens var sen också. Vet inte om den försvinner av sig själv men det visar sig. Det var inget farligt iaf. GÖTT!!!

Och den här gången fick jag en smalare burk med hem så jag hopas att han prickar rätt! (Blivande fru L, förbered mannen på det!)

Inatt fick jag sova på soffan halvsittandes för jag hostar så fort jag lägger mig ned.

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    coolt med visslande vaniljpuck!

• nennesjuttioåtta

Grattis EA (för visst fyller du år nu??)

• Liten med Mindre

Nenne - grattis till fin blåsa!

När jag hostade som värst (rethosta), hjälpte det att ligga på sidan, istället för på rygg. Fast det har du förstås prövat innan du hamnade på soffan.

Fortsätter propagera för varm ingefärsdryck och utesluta mjölkprodukter medan hostan pågår. (Om det är slemhosta i alla fall.)

• nennesjuttioåtta

liten
    Tack!
    Hostan är slemmig på dagen men torr på natten, så där så att bara jag andas så hackar det till och sen är det igång. Gaaaaah! Sist jag hade så höll det i sig i 12 veckor, om jag minns rätt. Varm ingefärsdryck skall genast provas!

Ore (?)
    fetaostkycklingen är precis som vickan skrev, men vi brukar inte steka på den innan. Man kan, om man vill, blanda soltorkade tomater och färsk basilika med fetan och creme fraichen. Eller vad fan som helst egentligen, det blir alltid gott!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare