• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

nenne - instämmer!!!!!! Nu blir det istället muffins, te och en film.

• nennesjuttioåtta

Lapinette skrev 2009-02-08 17:37:09 följande:

nenne - instämmer!!!!!! Nu blir det istället muffins, te och en film.
    Lapinette
    Det låter ju inte så dåligt faktiskt, men en dag ska även vi torka dreggel från mini-me. Nästa vecka är du på ny kula och då jäklar ska här bakas! Eller hur!

här ska jag börja med middagen. P spelar squash, så jag täntke väl ha börjat innan han kommer hem. Föga troligt. *gäsp* Ikväll blir det fetagratingerad kyckling med ugnsorstade grönsaker. Snabbt och lätt, färdigbrett. Eller nåt.
  • nennesjuttioåtta

en stavningskurs vore ju nåt också....

• Lapinette

Kyckling här med .. men troligen makens recept med en sås på yoghurt och honung. Gottis! Nej, nu måste jag slita mig och hoppa ned i soffan. Bye!

• Mrs  B

Hej hej

Natten gick hyfsat, Malte vaknade en gång i timmen / varannan timme, och sen gick vi upp 06, men känner mig ändå ganska ok.
    Ingen feber och hostan är bättre. Sov mellan 10-12.30, men var ändå gnällig i eftermiddag.
    Nu sover han, kunde inte hålla han vaken......får väl se hur länge det varar.

Såg inte Melodifestivalen, men har spelat in det för att höra låtarna, men alla har klagat över gårdagen så man kanske ska skippa det helt istället. ??????
    Pappa undrade ur i friden man kunde välja ut så dåliga bidrag när man hade 3-4000st att välja på, ja säg det???????

Max och jag såg istället "Råttatouille", men kom aldrig till slutet för Max somnade och Malte började gallskrika.
    Bra det jag såg iaf.....

Tinga
    Jag spanar gärna på ditt hus också......

BS
    Malte kräker också när han är hostig och slemmig.

Nenne
    Hoppas ni får inseminering imorgon!!!!!
    Här blev det inte fint väder förrän vid 14, men då kom mina föräldrar på kaffe och sen passade vi alla på att gå en promenad i byn.
    SÅÅÅÅÅÅ skööööönnnttt att äntligen få se solen.
    Förstår att ni hade det mysigt.

• Grodan12

Här vankas det middag, den traditionsenliga söndagsbastun samtdärefter film. Skönt med söndagskvällar, åtminstone när man inte ska iväg och jobba dagen efter!

• Lapinette

Har funderat lite och känner att jag får nog hålla ut lite längre ... för att undvika cellgifter och operation. Som ni märker åker jag berg- och dalbana. När jag mår bättre är det ok, när jag får mina menssmärtor vill jag bara bli av med skiten.

• kängu

Lappis- hjälper det alltid om man "väntar ut det" eller kan det bli nödvändigt med operation/cellgifter ändå? Förstår att du känner dig velig, inget lätt beslut att ta!

• Lapinette

Jag tror jag får sätta en tidsgräns eller be läkarna om en. Har inget hänt innan dess så får de gå in och göra vad som måste göras.

• kängu

Din läkare borde ju kunna råda dig om hur lång tid det ska ta max innan man måste ingripa. Hoppas att det hinner gå över av sig självt innan dess... Vilken jäkla otur du har haft den här vintern med din kropp, galet att det kan bli så

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare