Hej på er!
Jag köpte mitt löshår över disk, men jag vet att de även köper in hår, så de kanske gör egna extensions också. Håret kommer i en enda lång "remsa", som är ca en halvmeter lång. Sedan får man klippa till lagom stora bitar (ca 15-20) som man sedan syr fast de små clipsen i. De som arbetar på Gbg:s perukmakeri är jätteduktiga och hjälpsamma, och visar precis hur man skall göra. Och glöm inte att köpa clipsen, som man köper separat.
Henny, vill du ta dig en tur till Göteborg och vara säker på att få med dig håret hem kan det nog vara god idé att ringa först och kolla att de har din hårfärg inne.
På min etikett står det "100% human hair, products from Hairaisers", så jag antar att Hairaisers är namnet på märket. Mina extensions är ca 42 cm långa, och när man lägger ihop det blir det en ganska så tjock hästsvans. Det finns dock hår som är mycket längre (gissar på ca 65 cm), men det kostar närmare 700 kr om jag inte minns fel. Det håller samma vikt som det hår som jag köpte för 480 kr, vilket betyder att den "hästsvans" man får då man lägger ihop det blir nästan hälften så tunn.
Antar att dessa extensions (för det är precis vad det är...de här färdiga tofsarna som KALLAS "extensions" är tofsar och inget annnat! =)) kan köpas på de flesta perukmakerier. Gå annars in på www.algonet.se/~wigmaker/, som är Göteborgs Perukmakeris hemsida.
Om man skulle beställa dem måste man ju veta exakt vilken färg man skall ha, så man kanske kan komma överens om att man klipper av en liten slinga av ens egna hår och skicka det till dem, för att de skall kunna skicka rätt färg. Bara en idé...
Lycka till med inköpen!
/Lisa