• Tesan

Hårförlängning

Snälla kan någon hjälpa mig? Jag vill göra en hårförlängning. Men jag vet inget ställe här i Göteborg som gör det. Någon som vet, som kan tipsa?

Är det bäst att sy fast, eller är typ "extension" som bränns fast bättre?

Jag vill göra det nu!!!

Är tacksam för alla svar jag får!

Tesan.

• Svar på tråden Hårförlängning
  • Princessa

Om du ska ha håret uppsatt på bröllopet är det bättre att sätta löshår i själva uppsättningen bara!Annars är det svårt att få håret "slätt" pga av skarvarna.Om du vill ha det utsläppt är det förstås en annan sak ;).Jag utför själv hårförlängningar men bor i Norrköping så det är ju en bra bir ifrån Göteborg.......

• Tesan

Ja så långt kan jag ju inte åka. :-/

• Tesan

Princessa: Vilken metod använder du när du gör förlängningar? Vet ju inte ens vilken metod jag ska välja...

• Anna-M 20/6-03

Jag kan inte tipsa dig om ställen, men jag kan iaf berätta att jag har löshår och min frisör säger att det bästa är att använda äkta hår. Hon har smält fast extensions i mitt egna hår, det tycker iaf jag är en bra metod, det syns inte att man har löshår.

• Tesan

Anna-M: Hur länge har du haft din förlängning och hur tycker du att det håller? Ser det snyggt ut fastän det kanske har gått ett tag sen man gjorde det?

• Anna-M 20/6-03

Jag har precis gjort min förlängning
    Men håret jag hade innan detta satt kvar efter 7 månader, men sen bytte jag för att det började se aningen ofräscht ut.
    Det varierar väldigt mycket beroende på vilket hår man väljer, och vilken kvalite man har på sitt eget hår. Att mitt hår höll så länge är en kombination av tur, min hårkvalite och noggrann skötsel.
    Mitt hår som jag hade innan, såg ganska fräscht ut, men bäst ut kanske de första 4 månaderna eller så. Det blir en gradvis förändring som man inte märker så markant då man ser det varje dag. Förlängning ska hålla i ca 3 månader.

• Tesan

Anna-M: Oj, 7 månader låter mycket. Kan man verkligen ha det kvar så länge utan att det sliter på det egna håret.

Jag har förr haft rastaflätor, med löshår inflätat. Efter varje gång som jag tog ut det lossnade ganska mycket hår. Men om jag inte hade haft flätorna så hade man ju tappat när man borstat eller tvättat håret. Nu satt ju allt inbakat i flätorna. Hur är det med hårförlängning, tappade du mycket hår?

En massa frågor här!

• Princessa

Jag limmar fast löshåret med silicon.Man bör göra om det ca var 3e månad, men man använder dock samma hår igen så dyrast blir det första gången man gör det!!!

• Tesan

Princessa: Med silikon? Vad heter den metoden? Är det ung. som extensions?
    Bor du i Göteborg?

• Tesan

Ingen som vet nåt ställe i Gbg som är bra???

Svar på tråden Hårförlängning