Hypothyeros
hej hopp!
puffar upp tråden lite...
har haft mina problem med sköldkörteln sen jag var 11 (är idag 26) och oroar mig inför kommande "barnaplanerande".
har fått ny läkare igen. då jag flyttat mycket byts läkarna rätt ofta. iaf vill den nya läkaren att jag ska sänka mitt levaxinintag. han tycker jag ligger för "högt"
men jag orkar inte sänka igen, förra hösten försökte jag men det resulterade i 7kilo +. de kilona tog sjukt mycket för att få bort dessutom b´lev jag tröttare än vanligt (upplever mig själv som ständigt trött
Hur mycket levaxin äter ni? Jag käkar 200microgram(?) varanna dag och 250 varannan.
har också fått indikationer av barnmorskan att jag i god tid innan jag vill bli med barn ska kolla upp mina värden eftersom de måste vara på topp. vi ska gifta oss i december och efter det kommer vi satsa på att bli fler.
Vad tycker ni, när ska jag satsa på att sluta med mina p-piller då jag har skräpsjukdomen? Jag vet ju att det förmodligen inte kommer gå så lätt.
F-låt TS tog lite plats i din tråd. Förstår din frustration!!!Sköldkörtlar borde förbjudas