• Toblerone

Hur går ni in i kyrkan?

Vi kommer inte ha några tänor eller liknande utan det blir bara jag och min blivande. Jag vill däremot inte gå in tillsammans med honom utan jag vill att han ska stå där framme och så kommer jag in själv. Kan man göra så? Blir det tråkigt?
    Ska han då komma fram och möta mig och gå med mig till prästen?

• Svar på tråden Hur går ni in i kyrkan?
  • Toblerone

Tråkigt ifall man ska bli nekad något sådant som en brudöverlämning, det har ju olika betydelser för alla och för mig har det inte ett dugg med jämställdhet att göra.
    Däremot anser jag, eftersom jag redan flyttat hemifrån för längesedan och faktiskt bor med min m2b, att det inte passar att pappa lämnar över mig då jag redan gjort mitt val och han inte hade något att säga till om i val av man.

• Toblerone
    Pumpkin skrev 2009-01-28 12:04:06 följande:
    Tråkigt, men naturligt. Gifter man sig i kyrkan får man helt enkelt rätta sig efter kyrkans regler och budskap
    Ja, sjävlklart får man göra det.
  • soffi73

Jag kommer ga in med min pappa, men eftersom vi gifter oss i England sa är det helt vanligt att man gör det sa där.Min killes dotter pa 9 ar kommer ga in allra först som flower girl, sen tärnorna och sist jag med pappa. Bestman kommer antagligen redan sta längst framme med min kille när jag kommer in.

• thildamy

hej hej.. min m2b vill att jag ska gå in själv... han har valt ut en låt som passar...

• Toblerone
    thildamy skrev 2009-01-28 13:03:32 följande:
    hej hej.. min m2b vill att jag ska gå in själv... han har valt ut en låt som passar...
    Vad spännande! Vet du vad det är för låt?
  • brud080808

Vi kommer nog gå in såhär: jag och m2b tillsammans, därefter två tärnor 27 resp 23år, därefter en tärna 22år (syster till brudgummen) med vår son 4år i handen.

• thildamy
    Toblerone skrev 2009-01-28 13:09:31 följande:
    Vad spännande! Vet du vad det är för låt?
    Hej..
    Han vill ha Scorpions = Send me an angel
  • wiicky

Vi ska inte gifta oss än på några år, har inte ens förlovat oss än, men jag har en dröm:
    Jag går in först själv eller med min/mina tärnor och han kommer sedan. Saken är nämligen den att vi såg varandra först i min hemkyrka, jag stod framme vid altaret och han kom in genom kyrkdörren. Allt skulle knytas ihop.
    Det är ju en idé även om ni inte har den bakgrunden.

• Lycklig2009
    thildamy skrev 2009-01-28 15:23:43 följande:
    Hej..Han vill ha Scorpions = Send me an angel
    ååååå va romantiskt
  • Myrmor

Vi kommer gå in genom två olika dörrar, mötas på mitten, och därefter gå in halva vägen tillsammans. Kanske är en idé, många kyrkor har flera ingångsdörrar!

• Toblerone
    Myrmor skrev 2009-02-02 11:08:01 följande:
    Vi kommer gå in genom två olika dörrar, mötas på mitten, och därefter gå in halva vägen tillsammans. Kanske är en idé, många kyrkor har flera ingångsdörrar!
    Smart!
  • Nova08

Först ville jag att min mamma skulle överlämna mig eftersom pappa inte riktigt har funnits med i bilden på ett par år även om vi nu igen har kontakt. Men sen när det närmare till bröllopet ändrade vi oss och ville gå in ihop, kände lite så att det är mitt val och det är ingen som ska/kan överlämna mig... Men det är ett litet tag kvar så det är möjligt att man ändrar sig igen... det där med att mötas efter att man gått in genom två olika dörrar tyckte jag lät väldigt fint...

Svar på tråden Hur går ni in i kyrkan?