• Toblerone

Hur går ni in i kyrkan?

Vi kommer inte ha några tänor eller liknande utan det blir bara jag och min blivande. Jag vill däremot inte gå in tillsammans med honom utan jag vill att han ska stå där framme och så kommer jag in själv. Kan man göra så? Blir det tråkigt?
    Ska han då komma fram och möta mig och gå med mig till prästen?

• Svar på tråden Hur går ni in i kyrkan?
  • momi boki

först in går min dotter fölt av min bestman o tärna sen kommer vi brudparet

• Toblerone

Heej momi :) du dyker upp lite överallt du, kul att se någon annan som inte kan slita sig från BT.

• Gersimi85

Min dröm är att min sambo ska spela ingångsmusiken medan jag går in själv (inga tärnor). Han är riktigt duktig på att spela men spelar sällan inför andra (utom mig då), så jag tror att det är och förblir en ouppnåelig dröm

• Pumpkin

Ska ni inte gå in tillsammans - så som svensk sed bjuder - måste ni kolla med prästen vad han/hon säger/tycker också. Men har prästen inte några problem med er önskan så blir det väl jättebra.

• momi boki

jag är mer eller mindre beroende av bt, efter som ja e hemma ganska mycket så finns inget annat att göra hehe, o nu har man influensan o försöker få sjukdomms tiden rusa på

• Tess80

Toblerone,

Ja jag tycker att du kan göra så, att du går i altargågnen sjäv fram till din m2b. Det blir jättefint tror jag!

Jag ska själv ha 7 st brudnäbbar/näbbar (mina syskonbarn som "slänger" rosenblad i altargången) och vår son som är ringbärare, att gå före mig in i kyrkan.

Sedan kommer jag att ha min biologiska pappa och min styvfar (på varsin sida om mig) och lämna mig hos min m2b. Båda två betyder så mycket i mitt liv...men jag kunde inte välja en av dom, och det sista jag vill ha på mitt bröllop är att ha dåligt samvete för en av dom. Så då får båda gå fram o lämna mig

• Tess80

Jag sitter här inne också mest hela tiden ha ha ha! Man har fastnat här inne! Jag är långtidssjukskriven pga. en lungsjukdom som jag har och är därför hemma om dagarna. Så därför är jag också inne här mycket

momi boki skrev 2009-01-28 11:49:15 följande:

jag är mer eller mindre beroende av bt, efter som ja e hemma ganska mycket så finns inget annat att göra hehe, o nu har man influensan o försöker få sjukdomms tiden rusa på
  • Toblerone
    Pumpkin skrev 2009-01-28 11:49:10 följande:
    Ska ni inte gå in tillsammans - så som svensk sed bjuder - måste ni kolla med prästen vad han/hon säger/tycker också. Men har prästen inte några problem med er önskan så blir det väl jättebra.
    Hm, jo det ska nog gå att ordna..
    Jag har en lite halvromantisk dröm om att han inte ska se mig förrän där vid altaret.
  • Luucie
    Tess80 skrev 2009-01-28 11:51:13 följande:
    Sedan kommer jag att ha min biologiska pappa och min styvfar (på varsin sida om mig) och lämna mig hos min m2b. Båda två betyder så mycket i mitt liv...men jag kunde inte välja en av dom, och det sista jag vill ha på mitt bröllop är att ha dåligt samvete för en av dom. Så då får båda gå fram o lämna mig
    Som Pumpkin sa: har ni kollat med prästen?
    Min kompis blev nämligen nekad detta i sin vigsel...trist att man inte får bestämma sånt själv, tycker jag..
  • Tess80
    Luucie skrev 2009-01-28 11:57:17 följande:
    Som Pumpkin sa: har ni kollat med prästen?Min kompis blev nämligen nekad detta i sin vigsel...trist att man inte får bestämma sånt själv, tycker jag..
    Japp har redan fått bekräftat av prästen att vi får göra så
Svar på tråden Hur går ni in i kyrkan?