• Mörk Ängel

Såg ni Bondebröllopet igår på tv??

Vad tyckte ni?

• Svar på tråden Såg ni Bondebröllopet igår på tv??
  • Ore

J D skrev 2009-01-27 11:33:13 följande:

Inte i min smak men så länge de var nöjda så (och det verkade de väl vara). Störde mig på tjafset om traditionerna också- de verkade inte ha koll (brudöverlämningen!). Fattar dessutom inte snacket om att ej sova tillsammans före bröllopet- den borde väl rimligen komma från att inte överhuvudtaget sova ihop före bröllopet?
    Håller med fullständigt...

Såg bara litet till och från dock, så jag missade snacket om att inte sova tillsammans innan bröllopet. Såg bara att hon vaknade på hotellet och fick frukost på sängen av tärnan, medan han var ute i lagården och jobbade på morgonen... Jaja...
  • MilosMamma
    brud080808 skrev 2009-01-27 11:32:05 följande:
    Jag såg oxå, tyckte det var lite fånigt när hon visade upp sig för sin pappa i vad som kändes i en evighet, och brudöverlämning är inte min grej. Men hon var supertuff som sjöng i kyrkan och de verkar ju lyckliga! Väldigt snabbt med bröllop efter 6månader men det är ju deras ensak. Varför ska brudparet sova åtskilda natten till bröllopet? Hur gör ni? Vill man inte vara tillsammans då? Mysa i sängen, äta en god frukost och hjälpas åt med det sista?
    Vi ska med sova på varsitt håll, jag ska sova med alla mina tärnor och min M2b med bestman och mashalkerna.
    Sen ses vi inte fören jag går in i kyrkan, det var min m2b: s förslag, Ganska gulligt tycker jag.
  • Lady o Lufsen

Så gjorde vi med...

MilosMamma skrev 2009-01-27 11:41:06 följande:
    Vi ska med sova på varsitt håll, jag ska sova med alla mina tärnor och min M2b med bestman och mashalkerna.Sen ses vi inte fören jag går in i kyrkan, det var min m2b: s förslag, Ganska gulligt tycker jag.
  • rosesarered

Det var väl fint men tyckte att det blev lite fånigt och för nuttigt på nåt sätt
    som när dom skulle sova ifrån varandra natten före bröllopet och hon tyckte att det skulle bli sååå tungt att vara ifrån varandra heeela natten

sen detdär med brudöverlämningen är inte riktigt i min smak heller och hela "pappa visar känslor" för en gångs skull-tjafset.

Däremot tyckte min fästman att det var superfint när hon sjöng för honom och utbrast "sådär vill jag att du gör för mig!".

Aldrig i livet med min sångröst!

• Humlan66

ja jag reagera på det där att dom endast vart ihop 6 mån så man undrar ju hur länge det dröjjer innan man får läsa om skillsmässa ;) .Sen verka dom inte alls planera sitt bröllop själv utan det mesta har väl tv4 gjort åt dom samt betalat

Men visst va det fint det va det och det kan jag säga att inte 17 blir min pappa sådär rörd av att se mig inte *s* jo tjena skulle va nått det. Hon va så tuff som sjönt oc fint sjöng med tycker jag . shit va blödig jag är haha.. fick hämta papper och tur att jag hade brillorna på mig för annars hade jag grinat bort mina linser *s*

HUR ska jag kunna gifta mig som inte ens kan titta på andras på tv :-s

Fint va det iaf och va mycket gäster det va .men tårtan såg inget fin ut men god kanske den va

• Mamli

NEEEEEEEEJ!

Jag satt igår oh visste de va nåt jag ville se...fasen!!

De måste gå i repris!!!

• Humlan66

Tv4 har ju replay på sin hemsidan., där kan ni kanske titta

• Wiimii
    Francis skrev 2009-01-27 11:20:34 följande:
    Jag såg den! Visst var det vackert och allt men att gifta sig 6 mån efter man träffats?! Det tyder ju helt klart på att hon inte vart involverad i bröllopsplanerna för 5 öre!Visst skulle det vara jätteskönt om någon annan skulle betalt ens bröllop (som jag tar för givet att TV4 gjort) men det jobba förarbetet som ett bröllop innebär, är också så roligt! Och det betyder nog mer när man vet att varje detalj utav en bröllop är noga utvalt och är precis Du!Men jag fastna för hennes klänning!!Ingen som vet vilket märke det var?? Måste få veta..=)
    Varför skulle de inte kunnat planera bröllopet själva bara för att de varit tillsammans i 6 månader.
    I den verkliga världen tar det inte ett par år att planera bröllop.
    En kompis planerade i 3 månader, vi i 4 månader, och då med massa "dötid".
    Eftersom de dessutom gifte sig "off-season" gör ju att allt är mycket lättare att boka.
  • Mamli

14.45 den 1 februari är de repris ni som vill se!

kan väl planera på en vecka om de skulle vara så

• Troll1

Mamli skrev 2009-01-27 11:59:31 följande:
    14.45 den 1 februari är de repris ni som vill se!kan väl planera på en vecka om de skulle vara så

Tack för infot.

Svar på tråden Såg ni Bondebröllopet igår på tv??