Stålringar
Är sugen på vigselringar i stål
Någon som vet för- & nackdelar?
Är sugen på vigselringar i stål
Någon som vet för- & nackdelar?
Ja precis vi ska köpa stålringar (byter ut våra nuvarande förlovningsringar också) men det jag har hört mig för med så är det just det där med att man inte kan ändra storleken och vi har bestämt oss för att köpa ringarna i butik så man kan få bra hjälp då man ska välja storlek. Man ska ofta ha en mindre storlek än vad man tror då de är välvda på insidan vilket göra att de är lättare att glida av om man har för stor storlek.
Då jag pratade med en på Guldfynd så menade hon på att ett stort problem är att om man har en sten i så hoppar den gärna ut vid minsta lilla. Blev lite beskymmrad av detta så jag gick in i en annan butik och frågade där och han sa att det där är inte hela sanningen. Guld hade det problemet tidigare då man satte stenen svävande mellan två ändar eller hörn (svårt att förklara, men stenen är alltså inte nedsänkt i ringen helt) men stål är ett hårdare material och rör sig därav inte på det sättet så han menade på att det problemet inte alls är så utbrett som jag fått berättat för mig tidigare. Jag valde ändå att byta ut den ring jag skulle ha haft till V-ring då den vär väldigt svävande och valde istället de som finns på bild i mitt bg ska beställa denna vecka om allt går som planerat.
Jag hoppas att jag svarat lite på din fråga!
Saggezza - var också inne på Guldfynd när vi skulle köpa ringar, tyckte dom gav ett konstigt intryck så vi gick därifrån. Dom sa även till mig att stenen kan " falla bort" från ringen något dom på andra stället ( där vi köpte ringarna ) aldrig hade hört talas om, och skulle det hända skulle vi få en ny sten ditsatt...
Min ring har en sten som är "ihopklämd" av ringen , det är inget under stenen så att säga. Tror inte att den kommer att fara bort , berr väl på hur rädd man är om den, kanske ja jag vet inte...
altervattnet: Jag gick också ut ifrån Guldfynd för de gav precis som du skrev ett konstigt intryck. Försöker i allmänhet undvika Guldfynd men jag var precis där och tänkte att fråga kan man ju alltid göra. Den andra butiken vi var i påtalade problemet med guldringar men underströk att stål är ett hårdare material och att det därför inte ska vara något problem då. Vi kommer ändå att köra på stålringar och jag ska ha sten i båda ringarna.
Exakt så kände vi när vi var ute efter förlovningsringar i titan..det verkar som Gulfynd bara vill sälja gul eller silver..
Brukar det finnas stort utbud av stålringar i butikerna?
Svårt via nätet tycker jag..
zaggezza- dom kanske inte gör några pengar i den typen av ringar därför orkar dom inte ens rekommendera dom ? eller så har dom för lite kunskap. det blev ingen affär där och det kändes i efterhand bara bra !!!!
Stålringar är så snyggt!! ( liknar ju lite våra titanringar )
ska lägga upp en bild på ringarna vi valde, om jag hittar dom på internet...
Det är den vigselringen jag oxå kollat på, men varit lite rädd för att det ska bli för brett..jag har en 4mm förlovningsring.
Men nu provade jag sambons förlovningsring som är 6mm & det skulle nog funka med 1mm till
Säljs den i butiker eller enbart på nätet?