• äntligenbestämtsig

Kris! Akut ring kris!

Hej alla!

Är en kille på 22 år, har en flickvän som jag träffade i Chicago, dvs hon är amerikan! Har nu äntligen bestämt mig för att tiden är inne att fria, bestämde mig inatt, men problemet är att jag bara har ca 12 dagar kvar innan jag åker dit nästa gång, då över en årsdag och alla hjärtans dag! Vet inte hur jag ska fria men det kommer jag väl på under tiden, det stora problemet är ringen!

I USA brukar kvinnan få en finare ring, oftast med någon sten, när mannen friar, och sedan så fixar man släta vigselringar. Jag har hittat en ring jag är säker på att hon kommer älska, men på en amerikansk sida! Nu måste jag hitta en liknande, som dessutom passar hennes storlek, i sverige! Och innan jag åker dessutom!

Hjälp mig snälla!

• Svar på tråden Kris! Akut ring kris!
  • LB5

Bor du i Stockholmsområdet? Min m2b är amerikan och gav mig en jättevacker 0.75 c solitär diamantring som han köpte på kaplans på biblioteksgatan i stockholm. Helt underbar!! www.kaplans.se

• agtiwi

Om du bor i Västerås kan du ta dig till 24karat och ta med en bild på ringen du önskar så ordnar de det åt dig. Om du inte bor där kan du kontakta dom via mail eller ringa till dom och höra om de kan göra en sådan ring om du tex. mailar över bilden. De är extremt duktiga och levererar snabbt. Gå in på
    www.24karat.se och titta!

• längelevekärleken

Om din tjej inte är kvalitet´s galen så får du mycket större stenar i Usa billigare...Fast med lägre kvalité eller glasfyllda

• äntligenbestämtsig

Hej och tack för svaren! Nej jag bor i Lund så i Skåne, men kollar in hemsidorna nu! Och att köpa ringen i USA är inget riktigt alternativ då hon inte får veta om det!

• Vid havet

Vem skulle inte det? Urtjusig!

En väninna till mig & hennes man köpte vigselring (och klänning, och beställde blommor etc) en vecka innan bröllopet. Och det gick! Så 12 dagar funkar, det gäller bara att ringen inte måste tillverkas.

Har du varit inne i nån guldsmedsbutik och tittat, de har kanske nånting lämpligt på lager? Hon kan ju alltid ändra storlek sen... viktigare att hon får ringen tycker jag.

• äntligenbestämtsig

Jag har en extremt liten budget just nu, har inte mer än 10000 kr att leva på, så tänkte mig att ringen bör kosta under 4000absolut inte mer än 5000. Annars får jag svälta! Och jag vet att den var utan sten :( Dessutom skulle jag antagligen inte kunna köpa den utan att hon märkte det på något sätt.

Och jo det är klart viktigare att hon får ringen, men det är ju lite tråkigt att få en ring som inte passar? Speciellt om jag måste åka tillbaka till sverige och ändra storleken och hon kanske får gå utan ring i en månad.. Har inte varit i nån butik ännu, tänkte kolla runt i Lund och kanske Malmö i veckan men jag har kollat på de flesta hemsidorna för de affärerna jag kan i området.

Svar på tråden Kris! Akut ring kris!