• Baby S

Vem friade?

Berätta om ert frieri! Hur gick det till och vart det som Ni alltid DRÖMT om?!

• Svar på tråden Vem friade?
  • Yavannakémentari
    frida79 skrev 2009-01-27 11:06:34 följande:
    För oss var det ett gemensamt beslut.Vår 5 års dag närmade sig och vi pratade igenom allt. För oss är förlovning så klart ett löfte om äktenskap.Vi letade upp våra ringar och förlovade oss på morgonen på vår 5 års dag under en mysig brunch.Tanken var att gifta oss på vår 10 års dag, trodde det skulle ge oss tid nog. Men vi blir man och fru först nu till sommaren, efter 11,5 år ihop.
    Det där låter läskigt likt oss. Vi ska förlova oss på vår 5-års dag (om ca 3 veckor) och sjäva giftemålet om sådär 5-6 år till!
  • jafo

Han friade.
    Det var en lördag, jag vaknade och vi låg och pratade och helt plötsligt så sa han vill du gifta dig med mig. Mitt svar blev, ja fast du får fråga ordentligt.
    Senare under förmiddagen när vi satt i soffan sa han. Nu ligger vi i alla fall inte i sängen. Vill du gifta dig med mig nu då?

Inga ringar, ingenting den dan. Vi köpte våra ringar ett år senare och firade då att vi förlovat oss. I våra ringar står det datum som vi köpte ringarna.

Inte som jag ville ha det, men sånt är livet.

• Kit73

Oh vad jag vill att han friar. Nu är vår son 10 månader och vi ska snart börja jobba på 2:an och jag vill sååå gärna att han friar innan jag är gravid igen!
    Vill ju kunna fira med massor av champagne!

Härligt att läsa allas berättelser. Tack för att ni delar med er!

• Tooticki

Min man frågade mig kl 04:30 den 1 januari 2007 om jag ville förlova mig med honom. Vi var på nyårsfest hos vänner och låg i deras gästrum och "kelade". Jag svarade ja.

Efter ett par dagar pratade vi mer ingående om det och kom överens om att förlovning även innebar giftermål inom en snar framtid. Vi växlade inte ringar förrän 30 mars samma år pga det kom bl a en flytt i vägen, men vi räknar ändå 1 jan som förlovningsdatum. 19 april 2008 gifte vi oss, efter 23 månader tillsammans.

• feltsen

Haha, åh vad roligt, vi ska också förlova oss på vår 5årsdag (om en vecka!!!!!! längtar ihjäl mig!)
    Grattis till er förlovning! :D

Yavannakémentari skrev 2009-01-27 11:09:37 följande:
    Det där låter läskigt likt oss. Vi ska förlova oss på vår 5-års dag (om ca 3 veckor) och sjäva giftemålet om sådär 5-6 år till!
  • Saxiquine

Jag friade på alla hjärtans dag förra året.

Hade köpt hem god mat, ett stort fång med rosor och en halvflaska rosa champagne.

Och så hade jag gjort ett eget kort med en liten dikt i som avslutades med "the big question".
    Missen var bara att jag skrivit med svart text på rött kort och han såg inte att läsa i mysbelysningen utan fick stå under fläkten i käket, så där på köksgolvet fick jag gå ner på knä =)

Men jag fick ett "ja" i alla fall =)

• Kela2

Han friade när vi var iväg på en weekend. Vi hade pratat om det ganska länge, så vi visste var vi båda stod i frågan, men man kan ju aldrig vara helt säker innan frågan och svaret är uttalade. Han tyckte att det var viktigt att han skulle fria och jag tyckte också att det skulle vara mest romantiskt. Fast jag hade ingen aning om när eller hur han skulle göra det. Han gjorde det efter en festlig och romantisk middag på hotellet. Sen letade vi upp ringar tillsammans efteråt. Han var lite nervös vid frieriet, men jag tyckte att det var jättefint och romantiskt!

• Lemonita

Min kille hade bokat bord på min favoritrestaurang på alla hjärtans dag. Han beställde in förrätt, en flaska vin och sen huvudrätt. När vi ätit färdigt går han plötsligt ner på knä och friar! Vad paff jag blev och jätteglad såklart! Sa ja och nu i sommar ska vi gifta oss antingen i paris eller Alcudia, har inte bestämt oss ännu.

• Kit73

Varför Paris eller Alcudia? *nyfiken*

Lemonita skrev 2009-01-30 23:35:49 följande:
    Min kille hade bokat bord på min favoritrestaurang på alla hjärtans dag. Han beställde in förrätt, en flaska vin och sen huvudrätt. När vi ätit färdigt går han plötsligt ner på knä och friar! Vad paff jag blev och jätteglad såklart! Sa ja och nu i sommar ska vi gifta oss antingen i paris eller Alcudia, har inte bestämt oss ännu.
Svar på tråden Vem friade?