• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • Villesmamma

Absolut. Håller med dig Laris.

Nu på kvällen satt jag och M2b och pratade lite i och med att många saker har blivit fixade de senaste dagarna som tex: Dj, Solist, Bröllopsnatten och förhoppningsvis sminkös imorgon (håller tummarna). Vi pratade om transport, ekonomin, ringen ska hämtas om 10 dar. Nu känns det som att nu börjar det verkligen att närmas. (gifter oss 20 juni)Vi börjar prata detaljer och tider. Allt är så spännade just nu!!!!!!! Hur känner ni? Ibland måste man stanna upp och fatta att detta är verkligt och inte bara en dröm!

• Twixiee
    Villesmamma skrev 2009-01-22 22:31:42 följande:
    Ibland måste man stanna upp och fatta att detta är verkligt och inte bara en dröm!
    Oho, nog är detta verkligt allt! Jag känner mig lite smått stressad över allt, inte allt med det mesta. Försöker att se en helhet, men det går inte. Får inte så värst mycket hjälp från m2b heller eftersom han "inte vet hur man gör". DAAH!! Det gör inte jag heller, men man måste ju försöka.. Åh, nu blev jag lite suur..
  • Villesmamma

Ett litet tips är att man tänker dagen minut för minut och skriver upp allt man kommer på tex:

Vaknar Frukost ( vad vill man ha och vem shoppar detta) Lägg det på en tärna.
    Håret ( Boka Frisör) Kolla bilder
    Sminkös ( Boka detta)
    Transport till din man eller hur ni nu lägger upp detta. Foto innan, vara tillsammans hela dagen. Transport till hår, smink eller kommer de till er osv.

Man kommer på massa saker men ändå får lite ordning på det. Tycker jag:) Sen är det svårt att veta lite tider men ju mer man bokar och kollar så faller allt på plats. Hoppas jag;)

• längelevekärleken

Ja, fullt upp är det, och efter ett himla pysslande för att få inbjudningscd:na att bli bra hade min m2b fixat det medan jag vart utomlands på jobb så de är nu klara att delas/skickas ut. 6/6 gifter vi oss och det går framåt här. Alltid något att pilla med, men det är ju kul. Idag skall jag skicka efter diamanter till min ring:D hoppas det blir snyggt, så svårt att välja storlek.

• älskarlivet

Det finns en checklista här inne på bt.. Klicka på din sida och så i menyn till vänster finns det något som heter i stil med "planeringskalender".

laris skrev 2009-01-22 21:53:55 följande:
    Skulle vara bra om vi kunde skapa en checklista här som man kunde följa och se om man har missat nåt..
  • Tidsmaskin

Nu har även jag hittat hit! råkade först lägga svaret på egen tråd dock!fniss!

Klart är:

ringar
    kyrka
    präst
    sång/musik
    transport
    festlokal
    gästlistan
    toastmastrar tillfrågade
    dj
    brudklänning
    hår
    smink

håller på med för närvarande:

inbjudningskort
    hotell bröllopsnatten
    brudgummens kläder
    bröllopsresa

• Emmas syster

bara ett tips

om ni tänkt boka sviter och grejer till bröllopsnatten - se till att ha seeeeeen utcheckning OCH att ni är Helt lediga dagen efter

det är helt värdelöst att kasta bort en massa pengar på ngt man inte får njuta av

vi kom i säng kl 4 på bröllopsnatten hade massor att göra dagen efter med brunch och paketöppning - så vi är glada att vi bokade billigaste rummet till den natten

men vi bokade svit natten efter - med 3 rätters middag, bubbelkar och champagne frukt rosor mm underbart! Ångrar inget

• älskarlivet

Vi kommer inte boka hotell alls, tycker det är bortkastade pengar. Vi åker ändå på bröllopsresa veckan efter!

• Flisa80
    Frida79Stefan77 skrev 2009-01-21 19:45:58 följande:
    Här är en! Som för tillfället är på dåligt humör då det verkar bli en stor hårkris eftersom ingen frisör i min lilla stad verkar ha tid för en brud den 13 juni!!! Hjälp!/Frida
    Har bokat frisör men upptäckte att den 13 juni var det studentbal i Karlstad så det var inte helt enkelt. Hoppas det löser sig!!
  • Frida79Stefan77

Hej igen,
    Precis, studentbal är det här i Hudiksvall också. Men problemet har löst sig, en mammaledig frisör har tagit sig an mig och ska ringa i veckan...kanske kan hon fixa min tärna också lite snabbt. Utan balen hade det nog inte varit några problem alls för det finns hur många frisörer som helst i denna stad.

Sen till Par Nyköping...Jag har förstått det som att en hindersprövning endast är giltig i 4 månader och att det då är för tidigt nu att skaffa en, bara så ni inte står där med en ogiltig.

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3