• Nancy Drew

Weekend i Europa! Vart åka?

Vi fick en weekend i valfri stad i Europa i bröllopspresent av mina föräldrar. Vart ska man åka? Det blir antagligen av i början-mitten av maj. Helst inte något stad som är allt för dyr. Vi har varit i Berlin, Paris, Köpenhamn och Rom de senaste tre åren så just de är inte så intressanta. Tips!?

• Svar på tråden Weekend i Europa! Vart åka?
  • Nancy Drew

Tack för alla tipsen! Jag tror vi just nu är mest sugna på Spanien (Madrid/Barcelona), Prag eller Budapest. Man kanske får låta flygpriserna avgöra? Hittade grymt billiga biljetter till Madrid...

Hur är Madrid? Dyrt? Snobbigt? Hippt? Stökigt?

• Nancy Drew
    Mamli skrev 2009-01-21 16:24:18 följande:
    åh...paris måste va underbart.Vart bokar man resan? var inne på ving men hittade inget om storstäder. vart går ni in?
    Enklast är ofta att boka själv... Visst, lite mer jobb men med internet är det lätt att jämföra olika alternativ. Låna en reseguide på biblioteket, kolla upp boende med Lonley Planet. Med lågprisflyg (typ Ryanair) eller www.supersavertravel.se/flyg blir det ofta billigare än paketresor.
  • sarling

Åh.. ja Prag!! Såååå mysigt och bara härligt! Jag håller med en ovanstående talare, det är en stad man vill tillbaka till!

• Gosak

Amsterdam är jättemysigt, lite lugnare och ånga mysiga caféer och restauranger. Det finns en hel del att se men inte lika mycket som i andra städer ex Paris och Rom. Är ni ute efter ett späckat kulturellt schema så är de två städerna outstanding.

• feministbrud

Wien! Där har jag bott och det är världens underbaraste stad! Om du gilalr kultur och historia så finns det massor att göra och se. Sedan ska man äta gott, både fika och mat och dricka hemgjort vin uppe i bergen.

• feministbrud

(Och om du vill åka billigt till Wien så kan man flyga till Bratislava med Ryan Air.)

• lecaroline

Nice, skulle jag åka till. Finns allt!!

• längelevekärleken

Åk till Belgien till Antwerpen, Prag eller ja alla tips ovan är kanon

• Ninnispinnis

London! Eller Edinburgh, eller Dublin...

• Heloise

Dublin är mysigt, Berlin är inte heller tokigt

Svar på tråden Weekend i Europa! Vart åka?