• Nancy Drew

Weekend i Europa! Vart åka?

Vi fick en weekend i valfri stad i Europa i bröllopspresent av mina föräldrar. Vart ska man åka? Det blir antagligen av i början-mitten av maj. Helst inte något stad som är allt för dyr. Vi har varit i Berlin, Paris, Köpenhamn och Rom de senaste tre åren så just de är inte så intressanta. Tips!?

• Svar på tråden Weekend i Europa! Vart åka?
  • jojanna

Amsterdam!
    Har inte varit där själv, men tänker åka i sommar. Lär ska vara jätte romantisk bara vädret börjar gå mot det varmare hållet. Kanaler och cafeer... Drömmer mig bort..

• wildbride08

Venedig eller Madrid eller franska rivieran?? Tycker jag låter lockande..

• Fenixx

ja själv har jag alltid velat åka till Edinburgh. både jag och sambon älskar naturen, historia osv sen har dem massa festivaler och sånt skoj med.

Prag tror jag annars är en billig och fin stad som många jag läst om har gillat.

• lolca

Prag! Det är en stad jag vill tillbaka till. Så trevligt! Vi hittade ett hotell som låg lite utanför, men precis vid spårvagnen. Hotellet var ganska billigt och hade en italiensk restaurang i hotellbyggnaden. Grymt god mat där

• Mrs Mommy

Jag skulle vilja resa till Prag eller Barcelona

• Mamli

åh...paris måste va underbart.

Vart bokar man resan? var inne på ving men hittade inget om storstäder. vart går ni in?

• Mrs D to be

barcelona helt klart min pappa bor där så jag har varit där en del. man kan både shoppa, äta gott, vara kulturell och bada i samma stad. sen är maten outstanding

• MrAndMrsImpuls

Helt klart Madrid! Det är en helt underbar stad!!

• Vid havet

Budapest ska vara jättefint, lite ovanligt kanske men ska var minst lika fint som Prag. Annars är jag lite sugen på Amsterdam också.

Svar på tråden Weekend i Europa! Vart åka?