• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • laris

Hej alla kreativa! hur går det för er?

• Lollie

hejsan!
    Är också nyfiken.
    Själv ska jag göra egna inbjudningskort,
    Göra servettringar av pärlemorpärlor och järntråd
    Jag och min sambo ska göra egen tvål i hjärtformar som vi ska ge bort som present till gästerna
    Vi ska även göra placeringskort av lakrits rullar..

Ja det var allt jag kom på för tillfället!!

• laris

Oj vad spännande allt låtet! Är nyfiken på placeringskort av lakrits rullar...hur gör ni då??

Lollie skrev 2009-02-26 12:23:11 följande:
    hejsan!Är också nyfiken.Själv ska jag göra egna inbjudningskort,Göra servettringar av pärlemorpärlor och järntrådJag och min sambo ska göra egen tvål i hjärtformar som vi ska ge bort som present till gästernaVi ska även göra placeringskort av lakrits rullar..Ja det var allt jag kom på för tillfället!!
  • Lollie

jag ska göra ett test och lägga ut så kan ni se.
    Men tanken är att vi ska använda oss av sån där lakrits som finns i rullar, (som det brukar vara en kula i mitten.)
    Skära ut en mall av papper där det ska stå våra namn längst kanten hela vägen alltså upprepas namnet gång på gång...
    Ovanpå pappermallen tänkte vi lägga tårt papper, fast i mindre format, finns ju så gulliga som passar perfekt till lakritsrullar. Vi skriver en snygg lapp som vi lutar mot en polkagris på lakrits rullen...

Gissa vilket favorit godis vi har=)

Undra om detta varit jätte rörigt eller om du kan förstå!!

• MyochErlend

nu så har vi kommit en bra bit med våra inbjudningar..
    och vet ni... grund idèen är från min blivande...
    Han är det som har vart den kretiva av oss 2 när det kommer till detta ... :D Jätteduktig har han varit...

Vi har köpt akvarell papper som vi blöter ner och så har vi en gråsvart stämpelfärg och drar över...sedan så knycklar vi ihop det och slänger in i torktummlaren... På baksidan av inbjudan ska vi ha ett tryck me 3 röda rosor och sedan ska vi skriva själva inbjudan på skrivmaskin.... :D

Kuverten har legat i te i natt och ser härligt gamla ut...:)
    Vi ska skriva adressen med sån fin fjäderpenna och så klistrar vi ihop allt mha sån lack med ett ros motiv....
    Det blir superfint och vi är jättenöjda....:D

Men är det ngn som har idè på hur vi fortsätter med denna stilen i festprogrammet ???
    Väldigt tacksam för hjälp :D

• Lollie

åh vad nyfiken jag blev MyochErlend, har du ingen bild så att man kan få se.. Låter jätte fint!!

• MyochErlend
    Lollie skrev 2009-02-28 13:20:27 följande:
    åh vad nyfiken jag blev MyochErlend, har du ingen bild så att man kan få se.. Låter jätte fint!!
    hmm...vi har ingen bild än.. men jag kan försöka fixa det och lägga in i mitt galleri...
    Vi ska försöka skriva på skrivmaskinen på dessa papper på söndag...
    får se hur det går :)
  • aikidoaasa

Åhh... en massa trevliga ideér hittar man här inne! Själv har jag tänkt göra mycket av pysslandet själv, men har inte startat det ännu då vi inte talat klart om och beslutat tema etc... Men det finns en hel del som jag kan tänka mig att göra!

• MyochErlend

denna tråden är alldeles för bra för att ligga så långt bak,,,
    jag puffar upp den
    Upp med kreativiteten tjejer :D

• Trubbel

Här kommer ett megaroligt tips till bordplaceringskort.
    Gå in på denna sida, ladda upp bilder på era gäster. Skriv ut eller skicka för framkallning och vips har ni era placeringskort. Ett superenkelt program att använda, helt gratis!!

www.photofunia.com/

Obs man kan inte ha fler än 80 gäster, eller så får några ha samma bild.

Svar på tråden Den Kreativa tråden!!