• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • laris

jättefina verkligen!

Har också gunderat på att göra egna servettringar med hjälp av ståltråd och lite pärlor. Ska ta och prova det snart.

puma82 skrev 2009-02-11 13:35:09 följande:
    Vi satt och gjorde några olika inbjudningskort igår + servettringar (de är köpta och i trä, men ville ha en enkel bordsplacering, så då fixade vi till ringarna lite).De förslag vi båda tyckte mest om har vi lagt upp en bild på. Hoppas på lite respons här och se vad ni tycker om dem, så det inte bara är vi som tycker de är fina.I inbjudningskorten kommer vi ha en ljusgrön inlaga, lite struktur, där vi kommer ha all info så som datum och tid m.mVad tror ni?
  • puma82

Lecaroline, laris, tack för responsen Kul att ni gillade dem! Då vet vi att det inte bara är vårt ego som talar De blev faktiskt fina - annars kan man ju vara väldigt partisk när det gäller saker man gjort själv

• puma82

Så tänkte vi med, men hittade dessa ringar på rea. Ta 2 betala för 1

En förpackning med 2st för 5.- + en till då på köpet! Så vi köpte 28
    förpackningar = 56 ringar och det blev 70.-

Kollade på kvittot sedan och såg att de i normala fall kostar 39.- per
    förpackning
    Så egentligen skulle det blivit 39.- x 28st= 1092.-

Så det blev en rabatt på 1022.-!! Reaktionen blev ett gott skratt och en fika, det kände vi att vi kunde ha råd med

laris skrev 2009-02-11 14:02:06 följande:
    jättefina verkligen!Har också gunderat på att göra egna servettringar med hjälp av ståltråd och lite pärlor. Ska ta och prova det snart.
  • puma82

Så tänkte vi med, men hittade dessa ringar på rea. Ta 2 betala för 1

En förpackning med 2st för 5.- + en till då på köpet! Så vi köpte 28
    förpackningar = 56 ringar och det blev 70.-

Kollade på kvittot sedan och såg att de i normala fall kostar 39.- per
    förpackning
    Så egentligen skulle det blivit 39.- x 28st= 1092.-

Så det blev en rabatt på 1022.-!! Reaktionen blev ett gott skratt och en fika, det kände vi att vi kunde ha råd med

laris skrev 2009-02-11 14:02:06 följande:
    jättefina verkligen!Har också gunderat på att göra egna servettringar med hjälp av ståltråd och lite pärlor. Ska ta och prova det snart.
  • Goaste

Har fått blackout... det är ingen panik till bröllopet, ca sex och en halv månad, men jag har lite ångest inför placeringskorten. Vill ha nått som passar in i den övriga stilen, är enkelt att fixa iordning och som inte kostar skjortan.
    Här kan ni se vad jag hitintills samlat på mig...
    www.brollopstorget.se/hem/goaste/galleri.php

• Saggezza

Goaste: Vi kommer göra så att vi intigrerar placerings"kort" med festprogrammet och kommer att ha gästens namn längst upp på häftets framsida. På så blir det ingen merkostnad för plaveringskort för vår del.

• Bröllopstårtan

Jag ska ta och samla stenar som jag ska skriva gästernas namn på.
    Sen så finns det på panduro stenfärg om man vill måla dom oxå om man har tema på festen...

Goaste skrev 2009-02-11 16:57:32 följande:
    Har fått blackout... det är ingen panik till bröllopet, ca sex och en halv månad, men jag har lite ångest inför placeringskorten. Vill ha nått som passar in i den övriga stilen, är enkelt att fixa iordning och som inte kostar skjortan.Här kan ni se vad jag hitintills samlat på mig...www.brollopstorget.se/hem/goaste/galleri.php
  • DanKat

Oj, tänk att jag hade lyckats missa den här tråden!

- Vi gör alla trycksaker själva (bild på inbj.korten finns i vårt bg, resten håller vi hemligt till bröllopet).
    - Har gjort organzapåsar till riskonfettin
    - Håller på med servettringar (i tyg med några sötvattenspärlor på, likadana pärlor som vi har på inbj.korten)
    - Håller på att göra små askar av bokbindarkartong som ska kläs in med fint papper och knytas ett band runt med en liten lapp med namnet på varje gäst
    - Har gjort en fejktårta med ett hål på ovansidan där gästerna ska få lägga ner lappar med råd till oss

Plus lite annat pyssel Det finns bilder på allt jag nämnt i vårt bg. Förresten, jag ska även sy smala löpare i samma tyg som servettringarna. Ska köpa tyg imorrn, hoppas bara det finns tillräckligt kvar på affären!

• MrsCoverdale

Så här amitiös ska jag vara:

- Jag ska binda mina egna små böcker till inbjudan. Skriva lite kort om oss båda, hur vi träffades, förlovning mm. Även information om hotell i området, kartor mm då vi har många långväga gäster.

- Som placeringskort kommer jag att skriva gästernas namn på vinglas med glasets från panduro, detta blir också en liten gåva de får behålla.

- Jag ska göra "in case of emergency" korgar att ställa på respektive toalett. Innehållandes: plåster, ipren, säkerhetsnålar, tamponger, kondomer (haha), hårspray, hårnålar och kammar.

- Vigselprogrammen kommer att göras av naturpapper som jag rullar ihop och förseglar med ett lacksigill. De kommer att finnas på både engelska och svenska så sigillet ska ha olika färger så det är lätt att skilja dem åt.

- Vi kommer också att göra en egen DVD av bröllopsfilmen (vi redigerar själva och lägger in en dvd-meny och allt, mycket lyxigt)Den kan man sen ge bort till föräldrar och mor/farföräldrar.

- Istället för blombåge ska jag använda mig av ett stort frigolithjärta täckt av fjäderboer (stavas det så verkligen??) som hängs från taket just bakom våra stolar.

Mycket jobb men jag tror det kan vara värt det! =)

• Goaste
    DanKat skrev 2009-02-12 23:22:34 följande:
    Oj, tänk att jag hade lyckats missa den här tråden!- Vi gör alla trycksaker själva (bild på inbj.korten finns i vårt bg, resten håller vi hemligt till bröllopet). - Har gjort organzapåsar till riskonfettin- Håller på med servettringar (i tyg med några sötvattenspärlor på, likadana pärlor som vi har på inbj.korten)- Håller på att göra små askar av bokbindarkartong som ska kläs in med fint papper och knytas ett band runt med en liten lapp med namnet på varje gäst- Har gjort en fejktårta med ett hål på ovansidan där gästerna ska få lägga ner lappar med råd till oss Plus lite annat pyssel Det finns bilder på allt jag nämnt i vårt bg. Förresten, jag ska även sy smala löpare i samma tyg som servettringarna. Ska köpa tyg imorrn, hoppas bara det finns tillräckligt kvar på affären!
    Var det svårt att göra organsapåsarna?
Svar på tråden Den Kreativa tråden!!