Förslag och tips på romantisk men inte svindyr bröllopsresa!
Hejjag undrar om ngn har tips på en romantisk och äventyrsfull resa man kan göra på sin smekmånad utan att man ska bli rånad???
Mvh Ida
Hejjag undrar om ngn har tips på en romantisk och äventyrsfull resa man kan göra på sin smekmånad utan att man ska bli rånad???
Mvh Ida
För 25 000 har man nog ganska stor valfrihet. Thailand verkar ju som sagt jättemysigt. Jag skulle gärna vilja ha tips på resor för runt 10 000, då vi är lite fattigare. :-S
valfriheten är tyvärr inte så stor när man ska ha både flyg och hotell... bara flyg kan man komma under med men med hotell är det rätt dyrt, jag vill inte till ett romantiskt paradis och har ännu inte hittat resor för mindre! Skulle det finnas ett paradis därute för 10 000kr för två personer då skulle jag bli överlycklig... men priserna har ökat jättemkt de senaste åren...
mvh Ida
Förstår att det drar iväg fort. Resan kommer bli vår absolut största utgift och jag vet inte hur vi ska ha råd med det. Tänkte önska oss bidrag i bröllopspresent, men det kommer ju bara täcka upp en liten del. I värsta fall får man väl skjuta på resan då, men det känns inte heller kul. Eller ta en weekend nånstans. :-/
Nej resorna till Madeira är dyra men om ni kan tänka er att åka från kastrup så kör ving därifrån och har bättre priser än solresor, dock lite lägre standrad på hotellen. Men Madeira som ö ÄR paradiset!
Går inga lågprisflyg så det är paketresa som gäller till Madeira.
Har du frågor, fråga jag är rätt påläst om ön!
Angående Madeira. Vi var där för 3 år sedan och blev otroligt besvikna på maten. Vi lyckades inte äta god mat en enda dag, de har verkligen tråkig matkultur. Dessutom så ligger det mitt i Atlanten vilket innebär väääldigt strömt och kallt vatten. Det var inte roligt att bada, bara ångestframkallande, så det var pool som gällde. Om ni åker dit får ni boka bil innan, det hade inte vi gjort och allt var uppbokat. Jag vet att jag låter negativ, men vi reser ganska mycket och vi tyckte verkligen inte att det var en bra semester. Önskar inte att någon skulle ha en sån bröllopsresa.
Grekland har ju blivit dyrt senaste åren, men om ni hittar någon bra resa dit så är ju övärlden fantastisk. Norra Italien är ju också underbart. Man kan flyga till Bergamo med ryanair, boka en bil, köra runt och njuta av maten och landskapet.
turkiet, 5 stjärnig hotel 1 vecka för två, 17000:-
Ojoj nej det där var en väldigt kondit guppfattning om Madeira. Maten är den bästa vi har ätit av alla platser i bärlden som vi varit på och vi är väl beresta. Bil behöver man inte hyra, vill man se mer så kan man ta sig runt billigt med taxi. Det finns stränder även på Mdeira, man behöver dock känna till dem för de ligger väl undangömda. Och alla 5 stjärniga hotell har fantastiska poolområden så man behöver inte sakna att bada i havet heller.
Ojoj nej det där var en väldigt konstig och orättvis uppfattning om Madeira. Maten är den bästa vi har ätit av alla platser i världen som vi varit på och vi är väl beresta. Bil behöver man inte hyra, vill man se mer så kan man ta sig runt billigt med taxi. Det finns stränder även på Madeira, man behöver dock känna till dem för de ligger väl undangömda. Och alla 5 stjärniga hotell har fantastiska poolområden så man behöver inte sakna att bada i havet heller.
Tack igen för alla tips och råd jag kommer kolla runt lite och se vad jag hittar för roligt, ser fram emot fler tips och råd!!! mvh Ida
Jag vet inte hur Thailand är i augusti, men annars så har jag inte hört någon som har varit där som inte är nöjd. Vi åker dit på söndag och våra flygbiljetter gick på 12000 för två och sedan finns det hotell i alla prisklasser. Har bland annat bokat en natt på femstjärnigt hotell som går på 800 kr för oss båda.