• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • jessielundh

hej

jag kommer också gifta mig den 1 / 8 ..

Det enda som inte är klart är min blivandes kostym :)

Det tråkiga är att jag har ingen att prata bröllop med ,, min killes syrra har jag ingen lust att diskutera med , + att jag har brutit med min syrra.

aå jag babblar gärna av mig här hihi

Kram

• LadyLuck

Hej hej!
    Känns bara så bra allting..kyrka klar 29 aug och fest på tomten i tält! :) Allt är lixom spikat! Har fått 6 olika offertet från tältuthyrare...har ni några tips???? Rekommendationer eller så på tält?
    Kram

• MilosMamma

Tält är ju annars ganska billigt att köpa. det gjorde min morbror tilld eras bröllop, han sålde dom med vinst sen.

LadyLuck skrev 2009-02-18 16:30:52 följande:
    Hej hej!Känns bara så bra allting..kyrka klar 29 aug och fest på tomten i tält! :) Allt är lixom spikat! Har fått 6 olika offertet från tältuthyrare...har ni några tips???? Rekommendationer eller så på tält?Kram
  • sommarbrud2010
    LadyLuck skrev 2009-02-18 16:30:52 följande:
    Hej hej!Känns bara så bra allting..kyrka klar 29 aug och fest på tomten i tält! :) Allt är lixom spikat! Har fått 6 olika offertet från tältuthyrare...har ni några tips???? Rekommendationer eller så på tält?Kram
    Om ni inte har möjlighet att sätta upp dem ett par dagar innan skulle jag rekomendera att kolla på vad det kostar att få med golv... Varit med om att det regnat dagen innan och det var ganska lerigt när man hade gått omkring ett par personer på gräsmattan... Inte så kul om man då dessutom är snyggklädd... och inte för dig som är klädd i vitt..
  • JanetKim

Med stor förväntan skrev 2009-02-17 19:26:41 följande:
    Vad fick du ge för den?

ca 3600 kr då är den vinröd.....

Längtar till sommarn!!!!
  • Med stor förväntan

Tack så mycket!

JanetKim skrev 2009-02-18 21:24:43 följande:

ca 3600 kr då är den vinröd.....
  • När2blir1
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-18 10:24:47 följande:
    U'v got mail!
    Tusen tack! DET HJÄLPTE EN HEL DEL!!!
  • AnRo09

Jag är sååååå himla glad!

När jag och m2b började planera maten ville båda ha 3-rätter och givetvis varm mat. Men efter mycket räknade och letande kom vi fram till ha göra maten själva och att ha kall mat. Eftersom det inte finns någon möjlighet att laga el värma maten i den lokalen som vi har hyrt.

Nu till den stora glädjen. M2B har pratat med en kille som har lovat att laga maten, duka fram och plocka bort allt till ett pris av 60 kr per person. Jag trodde att han drev med mig när han sa det. Men ni läste rätt 60 kr!!!!!!
    Förrätt: skagentoast
    varmrätt: pot.gratäng med kyckling och gorgonsola sås (el hur det stavas)
    Efterrätt: inte klart än

Var bara tvungen att skriva av mig lite....

• När2blir1
    AnRo09 skrev 2009-02-20 08:22:26 följande:
    Jag är sååååå himla glad!När jag och m2b började planera maten ville båda ha 3-rätter och givetvis varm mat. Men efter mycket räknade och letande kom vi fram till ha göra maten själva och att ha kall mat. Eftersom det inte finns någon möjlighet att laga el värma maten i den lokalen som vi har hyrt.Nu till den stora glädjen. M2B har pratat med en kille som har lovat att laga maten, duka fram och plocka bort allt till ett pris av 60 kr per person. Jag trodde att han drev med mig när han sa det. Men ni läste rätt 60 kr!!!!!!Förrätt: skagentoastvarmrätt: pot.gratäng med kyckling och gorgonsola sås (el hur det stavas)Efterrätt: inte klart änVar bara tvungen att skriva av mig lite....
    Åh va roligt!! Det var verkligen en superbra pris!! Nästan gratis!!! Vi har precis börjat prata om maten.. får se vad vårt kommer gå på.. *iiik*
  • Mrs4ever

Två ja-sägare den 15 Augusti är så lycklig till för att de har

-bokat band idag.
    -menyn är klar och godkänd av cateringen
    -inbjudningsmallarna är helt klara, ska sätta ihop på söndag och skickas!

Vill börja köpa in saker snart såsom såbubblor, caketopper, klänning, men allt har sin tid!
    Tänkte prova klänning imorgon men har varit lite krasslig och snuvig, då känns det inte roligt, men vi får se!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!