• MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Tjena Tjejer!!

Här kan vi väl samlas o fölas till vårat mål som är i Augusti?

Själv gifter jag mej den 29 Augusti, men OJ vad mycket det är o göra, det är bara Januari och det finns ju huuuur mycket som helst kvar, när ska man göra det, så man inte gör det för tidigt?

Ska man skicka "save the date" eller inte.
    Ja många frågor finns det, Kanske vi kan hjälpa varandra med ideér och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:26
    Här har vi en lista på vilket datum vi gifter oss, Om någon kommer till eller ramlar bort ändras det vid nästa trådskapande.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    iwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 09:36
    1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
  • Mois81

Vi har beställt ringar men får dem i juni, tror du kan vara lugn du kan nog vänta en månad till.
    Prästen skall vi träffa två veckor innan vigseln.
    Vi skall prov äta maten någon gång
    Träffa fotografen någon vecka innan
    kläder är inte klara för varken mig eller min blivande
    Skall beställa lite såpbubblor tänkte ja snart... någon som har några tips på billiga men bra bubblor ?

• MilosMamma

bröllopsbubblor, visst dom kostar men dom lämnar inga fläckar på kläderna som vanliga såpbubblor kan göra.

Mois81 skrev 2009-04-08 08:12:53 följande:
    Vi har beställt ringar men får dem i juni, tror du kan vara lugn du kan nog vänta en månad till.Prästen skall vi träffa två veckor innan vigseln.Vi skall prov äta maten någon gångTräffa fotografen någon vecka innankläder är inte klara för varken mig eller min blivandeSkall beställa lite såpbubblor tänkte ja snart... någon som har några tips på billiga men bra bubblor ?
  • ElMac
    Anmy skrev 2009-04-07 21:57:18 följande:
    Gifter oss 8 augusti, när ska vi beställa ringarna? Kanske är dags!
    vi gifter oss den 7e. ska beställa ringarna den 3e maj, men mest för att det är vår "1årsdag" :)
  • Lövnäs

Idag har jag varit o köpt klänning o m2b har köpt ny kostym, väst o plastrong... Vi är så nöjda.
    Det enda vi har kvar nu att köpa är drickat till middagen... Sen kan det gärna bli augusti för vår del. Hur går det för er andra med planering o förberedelser?

• 20090801

Det mesta är klart för vår del, att herrgården fixar allt som hör festen till tillsammans med Toastmasterparet rätade ut många frågetecken för oss och vi har nu helt släppt den biten. Våra kläder är fixade och även följets kläder. Det som är kvar för vår del är att trycka vigselprogram och sammanställa den slutliga bordsplaceringen.{#lang_emotions_smile}

• Goaste

Vi har tänkt önska oss pengar/bidrag till bröllopsresa då vi efter 10 år har allt
    Är det ofint att skriva detta i inbjudan, ska man informera om detta när folk hör av sig istället?

• Annecarin

Vi har också bott ihop i tio, samt har bott i varsin lägenhet i några år . Vi har lämnat önksemål och present till vårt värdpar, dit alla ringer och anmäler sig.

GLAD PÅSK!

• bride 2be

hoppar in här, vi gifter oss 1 aug i Söderhamn.
    Det mesta är fixat: Kläning, lokal, fotograf, catering bokad (men inte bestämt meny), frisök bokad, kyrkan, bandet, ringen håller guldsmeden på med, skorm väskan och övriga associarer är klara, kläder till manen ska fixas nu när lönen kommer mm.

• Mitt hjärta 2008

Idag har vi varit på bageriet och beställt tårtan. Det blir en chokladmousse tårta, men bisqvi botten och hallonfyllning. Den kommer sen dekoreras med vita kallor och några gröna blad. Längst ner på tårtan kommer det läggas en pärlkant.
    Kostade 30:- biten så det blir 1800:- för bröllopstårtan... oooops! Men vad gör man??

Vad har ni andra beställt/ska beställa för tårta?

Vi fick en fin påskpresent av svärisarna 20 000:- till bröllopet! Underbart härligt snällt av dom, vi blev så paffa för vi hade verkligen inte räknat med något ekonomiskt bidrag.

Glad påsk på Er föresten!

• missnartfru

Jag hade genomskinliga kuver där i låg ett blad tillsammans med inbjudan där jag skrev en liten dikt på ena sidan och adressen på ena.
    Jag känner att det är viktigt att få ut den infon direkt för gästerna går och funderar rätt tidigt på vad dom ska köpa.

Goaste skrev 2009-04-11 14:57:42 följande:
    Vi har tänkt önska oss pengar/bidrag till bröllopsresa då vi efter 10 år har allt Är det ofint att skriva detta i inbjudan, ska man informera om detta när folk hör av sig istället?
  • Goaste

Vi skippade "önskedikten". Får se till att vara tydliga när folk frågar, ska även informera toastmasterparet om vad vi önskar oss. De står som kontakt för festen ang. spex, tal etc.

• augustibrud2009

Åh... det verkar som de flesta som gifter sig i början på augusti är så gott som klara. Vi har massor kvar att göra, hoppas man hinner med allt...

• augustibrud2009

Såg att det är dags att skapa en ny tråd snart, vi kanske ska passa på att uppdatera listan inför nästa tråd.

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• brud2009

Nu är äntligen inbjudningskorten färdiga nu är det bara kuverten som ska skrivas

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!