• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Äntligen 090822

haha låter nice
    Vi ska snart ha den dealen om W´s nappar här, han har den bara när han sover men tycker endå att den borde avveklas....
    Men ingen bebis å G som han kan få ge dem till och Lisebergskaniner och annat är han rädd för...
    för att inte vara helt OT så ska jag ta med mig min smurf bla till the English shop... kanske de har vårt brudpar där. man vet aldrig!

hummle skrev 2009-01-30 11:19:48 följande:
    hahaha d kommer kosta dej dyrt i så fall *ASG*den ligger nerpackad i en låda men kan dila m pojkarna om o ge bort den t någon som ÄLSKAR den o hade blivit SÅÅÅÅ glad du vet man får ju vrida på d så d bara inte kan motstå tanken på att göra någon annan glad, hihi. shit vilken ful taktik jagkör då... kan fixa fram den o ta bild o mått så du vet vad du FÅR!!! va ska vi m den liksom?!ojojoj OT här verkligen
  • När2blir1
    Francis skrev 2009-01-30 11:18:13 följande:
    När2blir1, vart ska ni gifta er och vart ska ni ha festen?
    Vi ska gifta oss i Skärhamns kyrka på Tjörn den 8 augusti. Ni då?

Vi har inte alls kommit långt i planeringen alls! Känns som om jag får panik.. dagarna går men inget händer.. jag trodde inte det skulle vara såååååå mycket att tänka på och att göra..(naiv)

Sen att vi ska få bebis i juni (2 manader innan) gör ju att jag får lite mer panik med.. jag skulle verklligen behöva expert hjälp!
  • När2blir1

Oj glömde svara.. vi ska ha festen på Sjöstugan som ligger här på tjörn i Myggenäs.

• Francis

Jaha, men gud va roligt med bebis strax innan! Grattis!!
    Hur blir det med klänning då? skall du testa ut den efter födseln när du vet vilken strl du kommer behöva?

Vi ska gifta oss 4/7... har inte bestämt lokal ännu.. jättejobbigt! Men allt annat är i princip fördigbestämt, bara inte inhandlat.. börjar också få panik nu när vi går in i Feb på sön, men du behöver inte få panik, har ju 6 mån kvar att planera, fast man kanske inte vet riktigt hur man mår dom sista månaderna utav graviditeten så det är väl bästa att fixa så mycket som möjligt innan ;o)

När2blir1 skrev 2009-01-30 12:05:59 följande:
    Oj glömde svara.. vi ska ha festen på Sjöstugan som ligger här på tjörn i Myggenäs.
  • När2blir1
    Francis skrev 2009-01-30 14:05:13 följande:
    Jaha, men gud va roligt med bebis strax innan! Grattis!!Hur blir det med klänning då? skall du testa ut den efter födseln när du vet vilken strl du kommer behöva?Vi ska gifta oss 4/7... har inte bestämt lokal ännu.. jättejobbigt! Men allt annat är i princip fördigbestämt, bara inte inhandlat.. börjar också få panik nu när vi går in i Feb på sön, men du behöver inte få panik, har ju 6 mån kvar att planera, fast man kanske inte vet riktigt hur man mår dom sista månaderna utav graviditeten så det är väl bästa att fixa så mycket som möjligt innan ;o)
    Ja det ska bli riktigt spännande med en liten så tätt inför bröllopet.Vi har inte inhandlat nått alls. hade ett litet utbrott på m2b idag för jag får känslan att vi inte kommer kunna fixa och hinna fixa allt inför det..Är vääldigt hormonsint och känslig just nu så jag typ bölar för allting..(mindre kul)
    Just nu har vi så dåligt ställt med pengar så det känns som att hela bröllopet går åt skogen. Hehe fud va positiv jag låter

Har haft en allmänt dålig dag idag
  • Tizia

Tx2: Inget mönster men den här två-färgad.. kanske beror på det.. Inte jättesmart val av f.ring tydligen. Men d e lätt å va efterklok =))
    Men jag kanske vänjer mig... Hade på mig båda ringarna hela dagen igår =) Kändes bättre å bättre framåt kvällen så d kanske slutar med att d känns toppen =)

Välkomna Milla86 och När2blir1 =)

• Francis

Usch.. inte roligt! Men jag lovar dig att ni kommer hinna!
    Vi har inte kommit särskilt långt själva faktiskt, varken lokal eller kyrka bokat ännu. Jag har liksom börjat i fel ände, har allt annat förberätt futom det viktigaste. =)
    Och vi gifter oss en månad innan er..

När2blir1 skrev 2009-01-30 14:51:11 följande:
    Ja det ska bli riktigt spännande med en liten så tätt inför bröllopet.Vi har inte inhandlat nått alls. hade ett litet utbrott på m2b idag för jag får känslan att vi inte kommer kunna fixa och hinna fixa allt inför det..Är vääldigt hormonsint och känslig just nu så jag typ bölar för allting..(mindre kul) Just nu har vi så dåligt ställt med pengar så det känns som att hela bröllopet går åt skogen. Hehe fud va positiv jag låter Har haft en allmänt dålig dag idag
  • SweetSun

idag har jag äntligen fått tummen ur och bränt ner en skiva med låtar som vi vill att bandet ska spela.. eller iaf en inspiration..

Ska skicka den till veckan.. ska även göra klart alla inbjudningar i helgen och skicka dem i veckan...

nu är det bara frissan kvar på "måste inom snar framtid"-listan.

• När2blir1

Vet ni vart man kan hitta inspiration till musik till bröllopet? Min gubbe han gillar ju i princip bara rnb och hipphopp och sånt som kanske inte är alltid bra just till bröllop.. jag har däremot allsidig musiksmak men sknar totalt inspiration!

Francis skrev 2009-01-30 15:40:25 följande:
    Usch.. inte roligt! Men jag lovar dig att ni kommer hinna!Vi har inte kommit särskilt långt själva faktiskt, varken lokal eller kyrka bokat ännu. Jag har liksom börjat i fel ände, har allt annat förberätt futom det viktigaste. =)Och vi gifter oss en månad innan er..
    Vi hade inte heller bokat kyrka förrän bara några dagar sedan.. å här på Tjörn är det inte sååå många att välja mellan så det kändes lite panikartat det med.. men nu så är DET gjort iaf.. nu oroar jag mig ang inbjudningskorten.. ska ju göra de själva..och jag är som sagt totalt idé lös och vet inte och ser inte alls vad som passar till vad totalt blind när det gäller sånt.. men det blir nog bra tillslut.
  • Äntligen 090822

Ja, Danielaa säger som Tx2 hur ska kronan se ut??
    Myrmor hur har det gått för dig med sslöja och tiara!

halv krasslig familj...
    Smurf o jag har varit ute och gått, el jag gått o han i vagnen.
    Så när han somnar så finns risken att jag somnar med...

Min mamma fick se inbjudan idag, hob vart helt tårögd och tyckte den var underbar *roligt*

Hittade inget kul t W´s tårta idag tyvärr...
    suck vad allt kronglar ja ja

Är det ngr spännande planer för helgen?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!