• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Vendel och Angelica

hej hej

gissa vems son som är hem skickad fr dagis....
    SUCK
    alla barnen kanske ska vara hemma i 4 dagar o komma tillbaka friska???
    Skille Don Smurfen o jag skulle ju ut o promenerat idag... hoppas på im i stället... Smurfen tycker inte att Don lät intresannt men Skille minnsan

FK har ringt idag och jag är "godkännt sjuk" känns ju bra ...
    = pengar

Annars så har jag mest surfat idag... (innan smurfen kom, nu sitter han i mitt knä o vi ska in på bolibompa sajten...

Jag har lagt upp en bild på Byggare Bobs katt i mitt galleri, om ngn av er råkar ramla över den el ser den kan ni väl säga till mig??? Vill så gärna att Smurfen ska få en han ÄLSKAR henne

kram så länge

• Tx2

Angelica: skall se om jag ser en grön katt när jag passerar stan.

Tizia: kul med inbjudningarna och klänningen!

Hummle: wow, vilken mamma du har!

Igår när jag kom hem sent så hittade jag ett kuvert till mig från mitt möhippe-gäng som innehöll ett fejk-schema för min möhippa. Gaah, enbart för att retas med mig, då dem vet att jag är en person som inte gillar överaskningar. Så dem har mått gott idag.

Annars så är nog det lugnt, planerandet går framåt. Fick besked att transporten för oss var under kontroll. Samt pratat med vår skadade kock, men där var allt under kontroll oxå. Även om det dröjer med provsmakningen, men jag har svårt att tro att vi inte blir nöjda med maten. Han skulle även kolla med en vän, som i så fall skall vara ansvarig under serveringen och hålla koll på gymnasieeleverna, och kolla upp kockar som kan hjälpa till under dagen då han är gäst.

• Tizia

Francis: Ja just d varmbadhuset menar jag förstås =)

Vet tyvärr inte mer om stugan vid delsjön... hittade det på nätet när jag letade lokaler men sparade aldrig länken tyvärr.

Idag har jag hämtat min ring också =)) Den var superfin MEN den passar inte så bra ihop med min förlovningsring... trodde den skulle bli tunnare än vad den blev å nu e den tjockare än f.ringen så den sticker lixom "utanför" den andra.. Känns sådär. =(

• Tx2

Trist med ringen Tizia. Går det att köra den tunnare el bygga på förlovningsringen?

Två månader kvar innan jag får hämta min ring.

• Äntligen 090822

Jag har nytt nick

Tizia tråkigt med ringen säger som Tx2 kolla om du kan bygga upp förlovningsringen!

Tack Tx2 att du spanar på Katt

• Teapot

Francis, det var inte du som fick La Cuvée lovordat för dig i LC-tråden? Lokalen kanske inte föll i din smak? Angående stugan vid Delsjön, det är inte Bertilssons stuga (tror jag den heter) som kan menas? Ett supermysigt litet café, men som sagt sväljer stugan inte så många gäster.

Och, Äntligen, trevligt att råkas såhär under nya omständigheter

• Tizia

Tx2 & Äntligen...
    Går inte att göra ngt av d tyvärr... Ska känna efter i några dgr å se om jag kan leva med det annars får d nog bli en ny f.ring i värsta fall...

• Äntligen 090822

hmm men vad konstigt, det borde ju gå att lägga mer guld på förlovningsringen?
    Hoppas det löser sig i alla fall!!
    Har du bild på ringen *nyfiken*

Tizia skrev 2009-01-29 18:59:31 följande:
    Tx2 & Äntligen...Går inte att göra ngt av d tyvärr... Ska känna efter i några dgr å se om jag kan leva med det annars får d nog bli en ny f.ring i värsta fall...
  • Francis

Jo, vi var och tittade på La cuvée, jättefint och Linda var super trevlig! Vad som är problemet var att den var uppbokad redan den 4 Juli då vi vill gifta oss, så vi har prel.bokat den 27 Juni istället... men saken är ju den att vi har släkt som kommer över från USA och deras skolor slutar den 26 Juni så dom kommer få slänga sig på flygplanet direkt på eftermiddagen från LA och åka hela natten hit för att komma fram på morgonen och gå till vår vigsel. Känns lite tråkigt. Så vi försöker hitta en lokal som faller oss i smaken på samma vis som La Cuvée men det är inte lätt, och hittar vi inte det snart så kommer det bli den lokalen i vilket fall som helst, kan inte vänta längre känner jag!

Teapot, vilken lokal skulle ni ha?

Angelica; skulle inte ni ha La Cuvée? Hur ska ni göra med musiken... finns ju ingen musikanläggning, så man får nästan hyra en DJ med utrustning..

Teapot skrev 2009-01-29 18:42:15 följande:
    Francis, det var inte du som fick La Cuvée lovordat för dig i LC-tråden? Lokalen kanske inte föll i din smak? Angående stugan vid Delsjön, det är inte Bertilssons stuga (tror jag den heter) som kan menas? Ett supermysigt litet café, men som sagt sväljer stugan inte så många gäster.Och, Äntligen, trevligt att råkas såhär under nya omständigheter
  • Äntligen 090822

vi hyr via en kille, som riggar o plockar bort. så behöver vi en dator eller ipod så är det klart! så det går att rigga högtalare där inne!

Francis skrev 2009-01-29 19:26:58 följande:
    Jo, vi var och tittade på La cuvée, jättefint och Linda var super trevlig! Vad som är problemet var att den var uppbokad redan den 4 Juli då vi vill gifta oss, så vi har prel.bokat den 27 Juni istället... men saken är ju den att vi har släkt som kommer över från USA och deras skolor slutar den 26 Juni så dom kommer få slänga sig på flygplanet direkt på eftermiddagen från LA och åka hela natten hit för att komma fram på morgonen och gå till vår vigsel. Känns lite tråkigt. Så vi försöker hitta en lokal som faller oss i smaken på samma vis som La Cuvée men det är inte lätt, och hittar vi inte det snart så kommer det bli den lokalen i vilket fall som helst, kan inte vänta längre känner jag!Teapot, vilken lokal skulle ni ha?Angelica; skulle inte ni ha La Cuvée? Hur ska ni göra med musiken... finns ju ingen musikanläggning, så man får nästan hyra en DJ med utrustning..
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!