• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • MrsTwingly

min svärmor sa avmätt då vi berättade om att vi hade förlovat oss: "jaha..jaa...där ser man..." och så fortsatte hon att städa.
    Sen så trodde hela min makes arbetsplats att enda ansldningen till att vi gifte oss var för att jag var med barn, vilket de även skrev i sitt telegram "nu blir det väl barn om 9månader". Sen var det en massa kommentarer då vi bad om hjälp om att de inte orkade, det var för krångligt, var bäst om vi gjorde det själva osv.
    Sen var det även en kommentar om att vi inte borde servera alkohol på festen för en nära släkting stod inte ens ut med att vara i 'samma rum med folk som dricker'
    ja..typ en massa sånna kommenterer fick vi rätt mkt av. Förutom att svärmor sa att alla förslag som vi hade inte var bra och hur hennes var mkt bättre.

• Svanboet

Jag tror att detta beteende är ganksa vanligt men inte dess mindre sorgligt.

MrsTwingly skrev 2009-02-16 15:51:55 följande:
    min svärmor sa avmätt då vi berättade om att vi hade förlovat oss: "jaha..jaa...där ser man..." och så fortsatte hon att städa.Sen så trodde hela min makes arbetsplats att enda ansldningen till att vi gifte oss var för att jag var med barn, vilket de även skrev i sitt telegram "nu blir det väl barn om 9månader". Sen var det en massa kommentarer då vi bad om hjälp om att de inte orkade, det var för krångligt, var bäst om vi gjorde det själva osv. Sen var det även en kommentar om att vi inte borde servera alkohol på festen för en nära släkting stod inte ens ut med att vara i 'samma rum med folk som dricker'ja..typ en massa sånna kommenterer fick vi rätt mkt av. Förutom att svärmor sa att alla förslag som vi hade inte var bra och hur hennes var mkt bättre.
  • JillW

Eftersom vi varit ihop i fem år, har hus, förlovade oss sommaren 2007 och nu ska gifta oss så får vi många spydiga om att jaha, och sen kommer barnen för ni är tydligen helt efter boken och gör allt i "rätt ordning".

• Svanboet

Gud vad jag vet vad du menar!
    10 år tillsammans och ett nyköpt hus, jag skulle få berätta för mina vänner att vi förlovat oss så sa de bara... vi trodde det skulle komma en bröllopsinbjudan på posten. Men det är ju i alla fall ett steg i rätt riktning.

JillW skrev 2009-02-16 16:03:01 följande:
    Eftersom vi varit ihop i fem år, har hus, förlovade oss sommaren 2007 och nu ska gifta oss så får vi många spydiga om att jaha, och sen kommer barnen för ni är tydligen helt efter boken och gör allt i "rätt ordning".
  • 090208

Men varfor maste man namna det??? Jag skulle inte heller kopa nytt. Det ar ju inte Nobelmiddagen man ska pa. Tror knappast nagon har bett gasterna att kopa nytt till deras brollop.

Svart klanning ar ju perfekt, kan man variera i oandlighet.

• 090208

Jaha... "I ratt ordning"...

Min man och jag pratade om giftemal och friade en gang var pa skoj. Sen flyttade vi ihop. Gifte oss. Bor i kollektiv och har aldrig ens haft egen lgh.
    Har inte hunnit forlova oss an...

• LandK

Tänkte att jag skulle ge ett litet bidrag... När jag och min blivande berättade för mina föräldrar att vi har tänkt gifta oss, utropade min pappa "Oj oj oj, det är så mycket med det där badrummet!". Låter lite kryptiskt kanske, men jag som känner min käre far, förstod ju direkt vad han menade. Mina föräldrar har nämligen alldeles nyss renoverat färdigt sitt badrum, en hiskeligt dyr historia som min pappa inte var särskilt förtjust i, och han fasade nu över tanken att det skulle komma ytterligare kostnader. Inte för att vi hade förväntat oss att han ska betala för något... Jag skrattar åt denna händelse, men visst hade det varit roligare om han hade sagt "Åh vad roligt det ska bli, grattis!". (Vilket han fortfarande inte har sagt...).

• Mummel

Vi har valt att gifta oss borgeligt med en liten (30 personer) skara människor närvarande. En kollega (som själv gift sig med pompa och ståt, massor av gäster och grädd-bakelse-prinsess-klänning och hela baletten)säger: Men, kommer ni inte ångra er sedan att ni inte ordnar ett stort bröllop? Vad svarar man då liksom? "Ångrar inte du att du inte ordnade ett litet bröllop?"

• Saggezza

Mummel skrev 2009-02-16 18:07:20 följande:
    Vi har valt att gifta oss borgeligt med en liten (30 personer) skara människor närvarande. En kollega (som själv gift sig med pompa och ståt, massor av gäster och grädd-bakelse-prinsess-klänning och hela baletten)säger: Men, kommer ni inte ångra er sedan att ni inte ordnar ett stort bröllop? Vad svarar man då liksom? "Ångrar inte du att du inte ordnade ett litet bröllop?"

Jag tycker att det var ett alldeles utmärkt svar att ge tillbaka till henne...!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?