• Barret

Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....

Jag ska gifta mig i sommar tillsammans med en helt fantastisk man. Vi började planera bröllopet innan julledigheten och har tillfrågat en nära person om hon vill vara vår brudtärna, hon tackade ja. Efter ett tag frågade hon mig om jag vill ha en möhippa och vad jag i sånna fall vill ha? Herre gud, tänkte jag, fråga inte mig, fråga min blivande man, han vet..... Försökte slingra mig och inte svara, klart jag vill ha en hippa!!! Hon sa att jag ju kunde återkomma... Suck. Har jag valt fel brudtärna? Vad ska jag göra?

-Ibland är det skönt att skriva av sig-

• Svar på tråden Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....
  • PL080802

Säg som det är att du gärna vill ha en hippa och vill bli överraskad och blir glad för vad än de väljer. Kan det vara så att din tärna är så mån om att du ska bli nöjd att hon frågar?!Hon uppfattar kanske att du har en tydlig bild av allt vad bröllopet innebär och därför inte vågar överraska dig...

• MulleNuh

Hmm fast jag skulle nog hellre bli helt överraskad på min hippa!

Jag har då aldrig hört om en hippa där dom frågat bruden vad hon vill göra..

• MulleNuh

Ja det där lät bra tycker jag..

PL080802 skrev 2009-01-13 13:38:49 följande:
    Säg som det är att du gärna vill ha en hippa och vill bli överraskad och blir glad för vad än de väljer. Kan det vara så att din tärna är så mån om att du ska bli nöjd att hon frågar?!Hon uppfattar kanske att du har en tydlig bild av allt vad bröllopet innebär och därför inte vågar överraska dig...
  • Barret

Stardusty:
    Ja, det kanske är det...

PL090902:
    Jag har aldrig tänkt på det på det sättet, men du kan helt klart ha rätt... Jag kanske måste lära mig att slappna av också *skrattar lite för mig själv*

• Barret

Nej inte jag heller, därför jag blev så himla förvånad...

MulleNuh skrev 2009-01-13 13:40:52 följande:
    Hmm fast jag skulle nog hellre bli helt överraskad på min hippa! Jag har då aldrig hört om en hippa där dom frågat bruden vad hon vill göra..
  • Julia78

Mina efarenheter är tvärtom på de hippor jag varit med på har bruden blivit tillfrågad vad hon vill göra. Har sen kanske laggts till och tagits bort något under dagen. Men hon har ju inte vetat vilken dag det blir.

Hmm fast jag skulle nog hellre bli helt överraskad på min hippa! Jag har då aldrig hört om en hippa där dom frågat bruden vad hon vill göra..
  • Aleta

I mina kretsar är det inte vanligt att bruden tillfrågas.
    På de drygt trettio bröllop jag har varit så har bruden inte vetat någonting överhuvudtaget.
    Första gången jag hörde talas om att bruden tillfrågades var här på BT och så himla vanligt verkar det inte vara.

Jag hade också blivit paff tror jag.

Säg att du blir glad om de ordnar något och att du isåfall gärna vill att de överraskar dig.

• shakynose
    Samma här! Har däremot läst en del av brudar härinne som oroar sig när de INTE blir tillfrågade...
  • MulleNuh

hoho ja jag har ingen aning om vad jag råkar ut för. Tänker inte fråga nån..

• AnAngel

syrran min är tärna, och jag vet att det blir en möhippa (som jag längtat efter!) men absolut ej när... de där hyshas det mkt om... alla mina vänner verkar inte veta ngt och jobbar jämt (säger de!!)... när jag undrar va de gör på helger etc... *S*...
    och det börjar närma sig... vi gifter oss den 28/2... skulle nog blivit paff om hon frågat om jag ville ha en och vad jag ville göra.... de ska ju vara en överraskning!

Svar på tråden Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....