• Barret

Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....

Jag ska gifta mig i sommar tillsammans med en helt fantastisk man. Vi började planera bröllopet innan julledigheten och har tillfrågat en nära person om hon vill vara vår brudtärna, hon tackade ja. Efter ett tag frågade hon mig om jag vill ha en möhippa och vad jag i sånna fall vill ha? Herre gud, tänkte jag, fråga inte mig, fråga min blivande man, han vet..... Försökte slingra mig och inte svara, klart jag vill ha en hippa!!! Hon sa att jag ju kunde återkomma... Suck. Har jag valt fel brudtärna? Vad ska jag göra?

-Ibland är det skönt att skriva av sig-

• Svar på tråden Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....
  • MolsonCanadian

Va?
    Varför ska hon fråga din man om vad du vill ha för möhippa??

• Barret

Ja men jag skulle gärna vilja att det var en överraskning... Jag kanske har missuppfattat det här med möhippor, men jag har alltid tänkt mig att planeringen av den ska vara något som bruden inte är inblandad i...

• Julia78

Är det inte bra att hon frågar så det blir något som du uppskattar isf att hon väljer "fel" saker?
    Jag vill inte ha någon "hippa" igentligen men min tärna frågade om det går bra med spa på dan och middag ute på kvällen. Vilket blir perfekt tycker jag.
    Jag uppskattar att hon kollar med mig isf att göra massa saker som jag inte vill.

• J D

Det är väl underbart att hon frågar? Om du vill ha en överraskning så säg det!

• Fenixx

Har man inte varit tärna innan så vet man ju inte alltid vad och hur saker ska göras, så kanske inte lätt för henne att veta hur du tänkt.

ge istället då en vink till din M2B att han ger henne lite vägledning.

• Barret

Hum... ni har rätt, om man inte har varit tärna innan så vet man ju faktiskt inte... Jag har ju varit så insnöad och påläst själv att jag inte riktigt tänkt att hon inte varit det... Kanske borde ringa henne och prata med henne...

• Stardusty

Jag blev jätteglad när mina tärnor frågade vad jag skulle kunna tänka mig, och framförallt, vad jag INTE skulle kunna tänka mig att göra på möhippan!
    Men om du tycker att det är jobbigt tycker jag du ska be henne att inte fråga dig och förklara att du vill att det ska bli en överraskning. Men tycker du inte att det skulle vara skönt att få påverka vad som händer den dagen? De förslag du ger behöver ju inte bli beviljade för det utan hon kanske bara vill ha något att gå efter så att säga.

• DCL

jag skulle också bli jätteglad om mina kompisar frågade vad jag vill/inte bill göra på möhippan.

• Barret

Stardusty:
    Det kändes jobbigt just när hon frågade för jag viste ju inte vad jag skulle svara.. Jag kanske bara var chockad för att hon frågade, har aldrigt hört om någon annan som blivit tillfrågad förut.. Bara att de pratat med personens respektive och luskat ut det på den vägen...
    Hon sa: "Vill du en möhippa? Är det jag som ska fixa den?" Inte som att hon frågade vad jag ville göra på hippan utan mer en fråga om jag ville ha en överhuvudtaget. Kändes nästan som att hon tyckte det var lite jobbigt och då kändes det extra knepigt att säga "jo men det är klart jag vill".
    En hippa för mig kan vara allt ifrån att bli utskämd på stan till att bara ha det lite mysigt med spa och middag som Julia78 skrev..
    Men ja, jag måste nog som sagt ringa och prata med henne...

• Stardusty

Ok, då förstår jag. Men jag tror att det är väldigt vanligt att man kollar med bruden vad hon skulle kunna tänka sig göra, däremot tycker jag det är upp till tärnorna att göra det till en överraskning och inte lägga över planeringen på bruden så att säga.

Svar på tråden Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....