• ACochP

Frimärke hjärta - äntligen kommer de!

Jag pratade med posten idag och den 29/1 kommer det en serie med hjärtan! Äntligen! Det var bl.a ett svanpar som formade ett hjärta, blommor som formade hjärta och 2 motiv till - alla som hjärtan.
    Så för alla som vill ha hjärtan på kuverten passa på att shoppa för de kommer antagligen att ta slut som vanligt. Jag ska stå först i kö.

• Svar på tråden Frimärke hjärta - äntligen kommer de!
  • DanKat

Jasmina E skrev 2009-01-12 20:22:21 följande:

Hjärtfrimärken finns det jämt. Annars är det bara för postombudet att nybeställa när som helst under året. Hjärtanen är lite av bassortimentet. Ingen mening att hänga på låset med andra ord.
    Fast "hjärt"-frimärkena (om man nu kan kalla dom för det...) som fanns ifjol var jättefula! Tycker jag iaf Så då hade dom enligt mig missat i sitt bassortiment
  • Jasmina E
    DanKat skrev 2009-01-12 20:55:04 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-12 20:22:21 följande:Fast "hjärt"-frimärkena (om man nu kan kalla dom för det...) som fanns ifjol var jättefula! Tycker jag iaf Så då hade dom enligt mig missat i sitt bassortiment
    Jaså, ja det kanske har kommit nya till vårsortimentet då. Då får man ju vänta på ett datum som ni säger, ja.
  • pavar

Å vad roligt, jag ska verkligen köpa det. Tänk på att köpa dubbelt, så ni har till tackoreten efter , kan ju vara kul att ha samma =)

• Jasmina E

Tycker det är lite konstigt att posten fortfarande inte säljer frimärken med tydligare bröllopsdesign än ett hjärta. De har ju så fina postogram..

• ACochP

Vill bara tillägga att hjärtan finns inte alls alltid. Jag har pratat med posten vid ett flertal tillfällen och dessa frimärken har alltid tagit slut. Till exempel så går det inte att beställa de hjärtan frimärken som funnits tidigare år för de är just det - slut.

Men å andra sidan så finns det ju andra fina frimärken och inte alla hänger upp sig på hur frimärket ser ut *ler*

• Jasmina E
    ACochP skrev 2009-01-12 22:12:05 följande:
    Vill bara tillägga att hjärtan finns inte alls alltid. Jag har pratat med posten vid ett flertal tillfällen och dessa frimärken har alltid tagit slut. Till exempel så går det inte att beställa de hjärtan frimärken som funnits tidigare år för de är just det - slut.Men å andra sidan så finns det ju andra fina frimärken och inte alla hänger upp sig på hur frimärket ser ut *ler*
    Hm, jag har jobbat med postombuden och vi kunde alltid beställa... Kanske beror det på vilken service din post är villig att ge dig? Vem vet.
  • ACochP

Jag har haft kontakt med postens kundcenter och inte ens de kan beställa just hjärtan frimärken. De är slut säger de. Och om man tittar på postens hemsida där man kan beställa deras äldre frimärken så står det även slut där. Jag tror helt säkert att det går att beställa andra frimärken men just hjärtan verkar vara ett motiv som går fort. Förra året så försökte jag beställa i augusti och då var de slut. Men det kanske inte blir så den här gången och det verkar komma en ny serie hjärtan runt februari. Det jag menar är att man kanske ska passa på att köpa nu om man ska gifta sig senare iår och vill ha hjärtan på kuverten. Men man gör ju som man själv vill...

• Luucie

Vad gullig du är, TS, som delar med dig av informationen
    Tack!

Svar på tråden Frimärke hjärta - äntligen kommer de!