• Pumpkin

Brudöverlämning?

Du som ska gifta dig: Ska du bli överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

Du som är gift: Blev du överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 21:32
    Skriv gärna vilken ort/del av landet du kommer ifrån.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brudöverlämning?
  • MolsonCanadian

Kopierar Glamourkitten: Nej. Göteborg.

• jojoånick09

Ja.Göteborg.
    Tradition går vi på här... pappa skall lämna av mig vid altaret där min blivande man kommer att stå..
    blir perfa.

• Jessie Gustav

jag gick in med min pappa,jag och maken gifte oss i motala (östergötland) men bor i skänninge (östergötland)
    anledningen till det var att jag jag tycker att det ska vara så att mannen inte ser bruden förens hon kommer in i kyrkan.

• Troll1

En till präst skrev 2009-01-12 16:07:53 följande:
    Det stämmer - det är fler HÄR PÅ BT som vill bli överlämnade än ute i det verkliga livet. Det kan vara viktigt att minnas. Det är inte ett "tvärsnitt" av landets kvinnor som ska gifta sig som hänger här. Samma sak gäller solister, som man kan tro att ALLA har om man tittar här. Ute i min verklighet är det lite mindre än hälften av brudparen som har solist.

Jag är nog ganska övertygad om att det är ett "tvärsnitt" brudar härinne.

• En till präst
    Troll1 skrev 2009-01-12 22:33:11 följande:

Och jag är lika övertygad om att det INTE är det. Men det bygger jag bara på de brudpar jag träffar i tjänsten, för nuvarande ca 25 om året.
  • DanKat
    Troll1 skrev 2009-01-12 22:33:11 följande:
    Läs lite statistik så inser du att du knappast kan påstå det
  • Fenixx

nej, jag och min blivande går ihop. bor utanför göteborg.

• Tx2

Nej, jag från Göteborg, han strax norr om Göteborg.

• EhjärtarE

Nej. Vi går in tillsammans, eftersom den svenska traditionen är så, jag följer inte den amerikanska traditionen. För mig är det självklart att det är jag som har bestämt vem jag ska gifta mig med och jag behöver inte överlämna vårdnaden om mig till eller från någon (den ursprungliga betydelsen). Jag kommer från Göteborg, han Luleå, vi bor i Luleå.

• Novemberbröllop08

Jag och mannen min gick in tillsammans. Bor i Skövde.

Svar på tråden Brudöverlämning?