• tassavtryck

Morgongåva

Det är ju traditionellt att mannen ger kvinnan ett smycke som gåva morgonen efter bröllopet. Numera brukar även kvinnan ge något, funderar på en i-phone, men inte direkt en klassisk morgongåva. Trots att jag ska gifta mig med världens största teknikfreak. Funkar det eller ska man kanske hålla sig till lite mer klassiska saker?

• Svar på tråden Morgongåva
  • sardin

manne ska enl tradition inte få nått...han har ju fått oskulden

• feministbrud
    sardin skrev 2009-01-18 20:38:45 följande:
    manne ska enl tradition inte få nått...han har ju fått oskulden
    Då gav väl jag honom en gåva som kompensation för att han inte fick oskulden
  • LB5

Haha, hon måste ha blivit skrämd av den här tråden... började med en oskyldig fråga

TS, om du fortfarande är kvar tycker jag att du ska köra på en i-phone, jag är också teknikfreak och skulle bli jätteglad för en sådan present.

passionsblomman skrev 2009-01-18 21:15:27 följande:
    Nu har visst TS avregistrerat sig? Eller visst betyder svartmarkerad text att man inte är med längre?
  • passionsblomman

Jag skrev ett liknande inlägg, men det försvann för det går seeegt och underligt till här i afton på BT. NÄR ska de få ordning, så servern eller vad det nu är orkar hantera att typ 400 pers är inloggade?

Iallafall, ge honom en i-phone för tusan!

LB5 skrev 2009-01-18 21:22:22 följande:
    Haha, hon måste ha blivit skrämd av den här tråden... började med en oskyldig fråga TS, om du fortfarande är kvar tycker jag att du ska köra på en i-phone, jag är också teknikfreak och skulle bli jätteglad för en sådan present.
  • fidar
    feministbrud skrev 2009-01-17 23:52:42 följande:
    Jag tycker att du ska köra på i-phonen! Secret box skulle min man garvat ihjäl sig åt. Eller kanske inte, men undrat varför i hela fridens namn jag hade lagt ut pengar på det (Fråga dig - skulle du vilja ha bilder där din man försöker se sexig ut i badbrallor?)
    jag skulle bli skitglad för bilder på min man.. absolut! lika glad som jag faktiskt vet att han skulle bli om jag gav honom lite bilder på mig.. jag menar han är ju min man som jag tycker är skitsexig, det är en kul grej, så why not!

jag ser ialla fal inget fel med det och funderar faktiskt på att det som morgongåva..
  • fidar

sen hela den här grejen med morgongåva.. varför gav och vill ni ge eran man en morgongåva egentligen?? en gammal tradition som är lite nedlåtande.. eller??

vad tycker ni?

• MolsonCanadian

Personligen har jag inga planer på att ge någon morgongåva eller att få någon heller.

fidar skrev 2009-01-18 21:54:21 följande:
    sen hela den här grejen med morgongåva.. varför gav och vill ni ge eran man en morgongåva egentligen?? en gammal tradition som är lite nedlåtande.. eller?? vad tycker ni?
  • Munchkin

Jag tycker morgongåva givandet är en trevlig tradition, som inte har så mycket med givandet av oskulden att göra som vissa tror.
    Anledningen till att kvinnan förr fick en morgongåva var så att hon skulle kunna klara sig ekonomiskt om mannen gick och dog. Ofta var det en går eller en större summa pengar som hon fick...eller ja...hon fick den ju rent tekniskt inte förrän mannen dött.....

• På rosa moln
    feministbrud skrev 2009-01-17 23:52:42 följande:
    (Fråga dig - skulle du vilja ha bilder där din man försöker se sexig ut i badbrallor?)
    Jag skulle gärna vilja ha vackra kort av min pojkvän - påklädd, i kalsonger eller avklädd...
  • På rosa moln
    feministbrud skrev 2009-01-18 11:53:45 följande:
    Man bör nog veta det innan man ger bort en sådan.
    Förhoppningsvis så känner man väl sin blivande såpass väl så att man vet om h*n uppskattar sådana saker, annars så kanske man ska vänta en aning med att gifta sig?
  • På rosa moln
    feministbrud skrev 2009-01-18 11:53:45 följande:
    Dessutom ska man akta sig för att generalisera vad ett helt kön gillar och inte gillar!
    Det håller jag däremot med om helt och hållet
Svar på tråden Morgongåva