• tassavtryck

Morgongåva

Det är ju traditionellt att mannen ger kvinnan ett smycke som gåva morgonen efter bröllopet. Numera brukar även kvinnan ge något, funderar på en i-phone, men inte direkt en klassisk morgongåva. Trots att jag ska gifta mig med världens största teknikfreak. Funkar det eller ska man kanske hålla sig till lite mer klassiska saker?

• Svar på tråden Morgongåva
  • MolsonCanadian

Nä, jag fattar inte riktigt vitsen med det. Är det tänkt att han ska sitta och titta i den eller vad?
    Skulle inte passa Jonas alls. Han är betydligt mer handlingskraftig än så. Inte fan skulle han bli lycklig av att sitta och glo på bilder av mig avklädd!?
    Nä, fattar inte vitsen, men jag kan helt ha missat något.

feministbrud skrev 2009-01-18 11:53:45 följande:
    Hmm. Jag tror långt ifrån alla uppskattar en secret box. Min man och de flesta killar jag känner skulle inte göra det. Man bör nog veta det innan man ger bort en sådan. Dessutom ska man akta sig för att generalisera vad ett helt kön gillar och inte gillar!
  • MolsonCanadian

TS - ge honom något som han faktiskt skulle uppskatta. Är han ett teknikfreak så uppskattar han ju teknik. Det blir ju helknäppt om du ska låta bli att ge honom något han vill ha för att verka "klassisk".

• MolsonCanadian

Lågbegåvad dam ser jag.

altervattnet skrev 2009-01-18 11:58:40 följande:
    Lättretlig dam ser jag.*asgaravar*
  • altervattnet
    MolsonCanadian skrev 2009-01-18 12:03:58 följande:
    Lågbegåvad dam ser jag.
    Pratar du om dig själv ?;)
  • MolsonCanadian

Nej, det var dig jag såg, men det är ju tryggt att du bekräftar vad jag såg. Alternativt så inser du hur urbota dum din kommentar till feministbrud var. Det återstår att se.

altervattnet skrev 2009-01-18 12:07:14 följande:
    Pratar du om dig själv ?;)
  • altervattnet

Vad har han för intressen då? Kanske en upplevelse av någon form?

• passionsblomman

Oj, så det var här dagens heta potatis var...

Jag har inte den blekaste aning om vad jag skulle ge min man i morgongåva....

Kanske något som hör ihop med vart vi skulle åka på vår resa?
    Nä, jag vet inte... Huvudsaken är väl att man tänker på vem mottagaren är, så han blir glad.

• Luucie

Jag tar tillbaka mitt förslag...ge honom en ipod eller en fyr eller va f-n som helst...
    Killar ska egentligen inte ens få nån morgongåva...så det så!

• didis

Vet inte heller om jag förstår vitsen med avklädda foton - maken har ju obegränsad tillgång till originalet!

Känns inte så aktuellt att "belöna" maken för att vi äntligen gift oss, skulle dock kunna tänka mig att fixa mysig champagnefrukost eller liknande (kankse inte morgonen efter festen, då blir det mer återställare än mysigt... )

Svar på tråden Morgongåva