• Stolpen

Kusinen pajjar!

Hej!

Jag har tidigare frågat er om hjälp då vi hade problem med att boka kyrka. Jag undrade då om det var opassande att boka samma kyrka som min m2b kusin gift sig i för några år sen. Jag har nämligen vuxit upp där denna kyrka ligger och den är otroligt vacker och ligger uppe på en kulle! Många höll då med om att det gick alldeles utmärkt att boka samma kyrka. Någon sa att det vore svårt om alla skulle kunna gifta sig i en egen kyrka. Det är så sant! Det är väldigt svårt att hitta en kyrka som ligger bra till och utan att någon så småningom ska eller då redan har gift sig i samma! Till problemet! I morse fick jag ett tråkigt mejl av min m2b kusin där hon skrev att hon och hennes man tyckte att det var opassande och inte kändes så bra att vi gifte oss i samma kyrka och festlokal som dom. Att det skulle kännas som en repris av deras egna bröllop. Vad gör man?? Allt är bokat och klart! Ska man be dom fara och flyga om det inte passar dom? Det är ju trots allt vår stora dag!

• Svar på tråden Kusinen pajjar!
  • MyochErlend

hej :)
    Jag tycker inte att de har ngn ensamrätt på varken kyrka eller festlokal och det är väl inte lokalerna som gör ett bröllop personligt...eller??

Hur känner ni själva inför detta?? Tycker ni det är dumt att det är samma??

Hur tajta är ni, kommer de bli bjudna??

• aikidoaasa

Påpeka för henne om alla skillnader mellan era bröllop... eller fråga henne om hon äger den kyrkan och varför ni inte skulle få gifta er där... Eller så kan ni fråga om det är ok att ni tar den där kyrkan i andra änden av Sverige så att det INTE blir samma kyrka, men då kanske de inte kan komma för att alla gäster måste bo på "det där slottet" som är såååå dyrt för att något annat går inte...
    Det låter helt sjukt med att hon ska komma och säga något sådant...

• Mangos

varför skulle det bli en repris av deras bröllop! Ok kyrkan o lokalen är ju samma men är ju som sagt va kanske svårt att hitta andra ställen. Sen kommer väl bröllopet och festen i övrigt inte att vara en repris. Är ju ert bröllop och med er utformning och era gäster! Och till på köpet år emellan de båda. Känner de så får de väl strunta i att komma då men jag tycker absolut att ni ska fortsätta med era planeringar för att NI ska få den dagen ni vill att er bröllopsdag ska vara.

• allehanda

Det som är opassande här är att kusinen mejlar om en sån bagatell.Det förtjänar inte ens ett svar och absolut inget försvar eller förklaring.Vad jag förstår så "hör" det till att ni gifter er här och har festen i den lokalen.Vilket antagligen var fallet med kusinen också?Tänk inte på det.

• Stolpen

Ett enormt stort tack till er alla! Känns som en sten lyft från mina axlar! Jag håller fullständigt med er! våra bröllop kommer skiljas vid väldigt mycket! Tack ännu en gång! Vad skulle man göra utan er=) Trevlig helg till er alla!

• MyochErlend
    Stolpen skrev 2009-01-10 13:00:18 följande:
    Ett enormt stort tack till er alla! Känns som en sten lyft från mina axlar! Jag håller fullständigt med er! våra bröllop kommer skiljas vid väldigt mycket! Tack ännu en gång! Vad skulle man göra utan er=) Trevlig helg till er alla!
    trevlig helg och lycka till med all planläggning och njut av denna tiden :)

Kram
  • Tessthemess

Åh vad hemskt att få ett sådant mail!!! :O
    Ibland kan man undra hur folk tänker. SJÄLVKLART får ni både gifta er och boka samma lokal som dom... varför skulle man inte?
    Och nej - det blir ingen repris... Erat bröllop och eran fest blir ännu bättre! ;) Kram

• Joeline

det var verkligen ett ohyfsat mail från din kusin, det hade väl varit en annan sak om du planerade att gifta dig med hennes man. Skit i det och planera vidare!! Är det något jag har lärt mig under den här bröllopskarusellen så är det att VÄLDIGT många har VÄLDIGT mycket åsikter om ALLT... men på våra bröllop ska vi göra som vi vill, inte sant!?

• 090208

Men fy vilka fjantar!! Kan du ju upprepa for dem!

• Munchkin

påpeka för kusinen att det är olyckilgt att hon tycker att det är opassande och det enda som kommer att vara minsta lilla likt deras bröllop är själva lokalerna ni kommer att vara i, bortsett från det kommer både vigsel och fest att vara helt olikt, det kommer ju att vara ERT bröllop, varför skulle man då vilja köra repris på nån annans? Och att ert bröllop kommer att rocka mer än vad deras gjorde behöver du kanske inte säga så högt just nu

Svar på tråden Kusinen pajjar!