• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Flisa80

Det är så tyst här inne, var är ni??

• Fanasis

Jag ansluter till gruppen. Ska lixom fler andra här gifta mig i maj månad och brottas med småsaker som ska fixas innan allt är på plats.

Jag är nyfiken på hur ni löser era transporter från kyrkan tex? Det ser ut att bli en hård nöt för oss att knäcka.

• Fanasis

Jag ansluter till gruppen. Ska lixom fler andra här gifta mig i maj månad och brottas med småsaker som ska fixas innan allt är på plats.

Jag är nyfiken på hur ni löser era transporter från kyrkan tex? Det ser ut att bli en hård nöt för oss att knäcka.

• 23 maj 2009

Fanasis - Välkommen!!
    Vi kommer låta folk samåka mellan kyrka o festlokal men på nattkröken ordnar vi med buss - detta är vår nuvarande plan i allafall..

Lecia - jag vill ha en axelbandslös klänning kanske draperad har kollar runt en del och kommer lägga upp bilder så fort jag kan.

Har ni alla bestämt er för slutgiltig meny än?

• Flisa80

Fanasis: Våra gäster får ta sig från kyrka till lokal och hem själva. Har faktiskt aldrig varit på bröllop där brudparet står för buss och då har jag ändå varit på ett femton-tal bröllop. Nej, det är en kostnad vi inte fixar.

23 maj: Vi har inte bestämt meny än. Vi har bokat cateringfirma, men ska träffa dem längre fram och bestämma. Vi tänker sätta en budget eller ett tak och säga vissa saker som vi vill ha med i vår meny och sedan föreslår de någonting utifrån det. Tror jag blir bra.

• 23 maj 2009

Någon som kan tipsa om frisör i Karlstad - Arvika trakten?
    Gärna en med goda rekommendaationer och bra pris :)

• Flisa80

Nej tyvärr, definitivt inte i arvikatrakten...

• Happy Bride

Är det någon som vet vad stats hotellet eller plaza tar för bröllopssviten för en natt?

• Flisa80

Vi ska vara i stadshotellet, fast inte i bröllopssviten, den vara inte ledig. Vi ska ha Tage Erlander-sviten(!) som är ett dubbelrum delux, två rum ihopslagna till ett... Modern inredning men man kan även få ett likadant rum i gustavians stil. Utsikt mot klarälven med balkong...
    1100:-

Vi bokade även ett "love-paket" som det så smått sliskigt heter. Då ingår champagne, choklad, frukt, rosor, frukost på sängen eller frukostbuffé, morgontidning och sen utcheckning fram till kl. 18.
    500:-

Vi tror det blir toppen.

• Happy Bride

oki. så 1600kr för allt. men är det per person?

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5