• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • MyochErlend

Är det någon här som känner till fotografen Marielle Magnusson???

• MadTezz

Nopp, har inte hört talas om henne. Några kompisar till oss, som läser till fotografer på universitetet ska fixa korten på oss=) Från tidig morgon till sen kväll=) Helt gratis, de ska ju får mat och så givetvis=)

• MyochErlend

nu har vi iaf bestäsmt oss...
    det blir marielle magnusson...
    väldigt trevlig och väldigt fina bilder :)

har ngn annan ngt nytt att berätta ?? :)

• Mirri

MyochErlend: Jag inboxar dig istället så behöver inte hela tråden fördjupa sig i Rottnerosdetaljer

Flisa: Inbjudningarna blev jätte fina verkligen. Kan man inte skriva ut adresserna till kuveret i något trevligt typsnitt och sedan printa det på färgat papper i någon färg ni redan tar upp i inbjudningen, klippa ut adressen och klistra på kuvertet?
    Vi skrev adresserna på kuvertet med guldpenna och embossade ett hjärta uppe i vänstra hörnet. På baksidan satte vi ett sigill i guld (finns på panduro) med hjärtan på.

• Flisa80
    Mirri skrev 2009-01-16 12:52:47 följande:
    MyochErlend: Jag inboxar dig istället så behöver inte hela tråden fördjupa sig i Rottnerosdetaljer Flisa: Inbjudningarna blev jätte fina verkligen. Kan man inte skriva ut adresserna till kuveret i något trevligt typsnitt och sedan printa det på färgat papper i någon färg ni redan tar upp i inbjudningen, klippa ut adressen och klistra på kuvertet?Vi skrev adresserna på kuvertet med guldpenna och embossade ett hjärta uppe i vänstra hörnet. På baksidan satte vi ett sigill i guld (finns på panduro) med hjärtan på.
    Tack så mycket! Jag tror nog att vi kommer att göra så ungefär med kuverten som du skriver, det kan nog blir bra. Tack för tipset!!
  • Maliinka

Tack Mirri och Starlet för tips om papper

Jag och sambon har beslutat oss för att skjuta på bröllopet ca ett år så jag kommer väl inte vara så aktiv här på ett litet tag, men jag kommer allt att kika in och läsa om era planeringar och kanske få bra tips och så

• MyochErlend
    Mirri skrev 2009-01-16 12:52:47 följande:
    MyochErlend: Jag inboxar dig istället så behöver inte hela tråden fördjupa sig i Rottnerosdetaljer Flisa: Inbjudningarna blev jätte fina verkligen. Kan man inte skriva ut adresserna till kuveret i något trevligt typsnitt och sedan printa det på färgat papper i någon färg ni redan tar upp i inbjudningen, klippa ut adressen och klistra på kuvertet?Vi skrev adresserna på kuvertet med guldpenna och embossade ett hjärta uppe i vänstra hörnet. På baksidan satte vi ett sigill i guld (finns på panduro) med hjärtan på.
    tusen tack för all hjälp :)
    fantastiskt :)
    men du ...har du fler bilder från er bröllopsfest i spegelsalen..eller fler bilder som ni tagit ute.. ??
    *nyfiken och intresserad* ;)
    kram
  • Lecia

Hej!
    Jag undrar om någon har erfarenheter av bröllop i överstebostaden i Karlstad, vid klarälven?

• Flisa80

Överstebostaden? Nej jag är ledsen, det känner jag inte ens igen....

Nu här? Välkommen! När är det dags?

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5