• MulleNuh

Indesign????? Någon som har koll på programmet?

Ja som rubriken lyder! Någon som vet lite om hur det fungerar??

• Svar på tråden Indesign????? Någon som har koll på programmet?
  • MulleNuh

Men pallra dig hit nu! Jag bjuder på kaffe!!!

nennesjuttioåtta skrev 2009-01-09 08:20:50 följande:
    då borde det funka. När du klistrat in bilden finns det två bildramar liksom. En som du kan beskära bilden med (dölja det som ligger utanför ramen snarare, den beskärs ju inte på riktigt) och en som du kan minska storleken med. Om du har PC så kan du högerklicka för att få upp den andra, mac alt-klickar du på. bra jag får öva lite, börjar mitt nya jobb på måndag!
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-09 08:22:29 följande:
    Va??!!finns det olika typer??
    det finns en himla massa olika format med olika komprimeringar =) jpeg är ganska lågupplöst och hårt komprimerad. Jag pluggar grafisk design och hjälper gärna till med frågor om PS och indesign också. Och illustrator. Hoppas det löste sig för dig =)
  • konstigabaralillajag

Jag har som sagt den engelska versionen oc för mig blir det file - place.... På svenska kan det säkert stå montera (har aldrig använt den svenska versionen)

MulleNuh skrev 2009-01-09 08:17:34 följande:
    montera är place väl?? Som konstigabaralillajag skrev?
  • MulleNuh

jag har också den engelska. Hade ju underlättat om man hade den på svenska!

konstigabaralillajag skrev 2009-01-09 08:42:06 följande:
    Jag har som sagt den engelska versionen oc för mig blir det file - place.... På svenska kan det säkert stå montera (har aldrig använt den svenska versionen)
  • konstigabaralillajag

Jag har ibland jobbat vid tex dreamweaver svensk version och jag blir ofta helt låst. Varför vet jag inte men det kan säkert vara så att när jag började med programmen så började jag med den engelska versionen... Så jag föredrar engelska :)

Har du fått till det?

MulleNuh skrev 2009-01-09 08:47:28 följande:
    jag har också den engelska. Hade ju underlättat om man hade den på svenska!
  • MulleNuh

NEJ jag har inte fått till det! Fattar inte vad problemet är..

• nennesjuttioåtta

nu är jag här igen!
    Datorn blev nuts

• nennesjuttioåtta

om du är bra på PS så gör inbjudningarna där istället, tycker jag. Och lär dig Indesign när du inte har någon press.

Svar på tråden Indesign????? Någon som har koll på programmet?