Ska det vara så svårt att hitta ett ställe att gifta sig på i sthlm?
Vi ska gifta oss borgerligt i sthlm men vet inte vaaart!! Blir galen. Finns det inga fina platser i sthlm city??
Vi ska gifta oss borgerligt i sthlm men vet inte vaaart!! Blir galen. Finns det inga fina platser i sthlm city??
Men du lät himla skeptisk?!?! haha
Men finns det dom som gifter sig på typ gärdet?? Hur gör man då?
Gha hade ju varit bra mycket lättare att gifta sig i kyrkan märker jag!!
Man kan gifta sig i kaknästornet?
Hur mågna gäster ska ni ha? Nu vill inte jag ge dig mer panik, men det där med ljud kan ställa till det. Vi valde att gifta oss på stället och inte vid vattnet som först var tänkt för att ingen då skulle höra oss.
Jag vet det där med kyrkan. Plötsligt förståd jag varför så mågna hycklar. (OBS! Jag menar inte att alla som gifter sig i kyrkan hycklar!)
Vem jag? Nej! Tycker det är fint där uppe mellan slutet april och slutet augusti
Då brukar jag ibland gå dit och läsa
Vi är ca 50 pers.. Så inte megamånga. Jo vi har pratat lite om att vara på stället men det blir sååå omysigt och trist!
Ja jag förstår verkligen kyrkobröllop. Kanske ska boka en kyrka iaf..
MÅSTE man ha högtalare??? Det kommer nog inga gamlingar.. Kanske nån liten en isf..
MÅSTE man ha in/utgångslåtar?
Kanske vi bara har nån som sjunger.. 50 pers är ju inte sååå många så nog kan dom trycka ihop sig så alla hör..
Har ni kollat vid Bergianska trädgården mittemot Hagaparken? Det finns en massa små natursköna "gömställen" där, speciellt i de högre belägna områdena. Ljudnivån borde vara OK, det är nära vattnet, och kanske finns det någon lösning ifall det regnar i något växthus.
Jag tror att det går en buss 40 från Naturhistoriska riksmuséet till Odenplan.
Men dessa ställen vid hagaparken.. Går det alltså att BARA gifta sig där?? Man måste inte köpa något av dom eller`?
Klart att de går att "bara" gifta sig där. Det är ju inget inträde, det är mer som en park. Sen finns det säkert möjlighet att anlita någon av de näraliggande restaurangerna om man vill ha hjälp med skumpa, men restaurangerna äger ju inte parken.
Ekotemplet i Haga är antagligen Sveriges populäraste utomhusvigselplats. Det går inte att boka, vilket kan vara ett problem om det är flera samma dag som vill gifta sig där. Att det inte går att boka tyder ju dessutom på att ingen tar betalt för det. Blev kanske baklängeslogik...