• augustidröm

hur gör ni med era inbjudningar?

Gör ni själva? eller beställer ni?
    vad betalar ungefär per styck och vad slutar summan på?

hur skriver ni era inbjudningar?

Många frågor men sitter ust nu helt villrådig..

hur ska man skriva och ska man beställa eller göra egna?

• Svar på tråden hur gör ni med era inbjudningar?
  • Hemlig2009

Har lagt ut våra i galleriet nu.

• Daisy09

Vad är det för leveranstider egentligen? Hur långt i förväg måste jag beställa för att kunna få ut dem som planerat?

• Tindragull

Jag gjorde mina själv. Finns bild på dem i mitt galleri och de kostade mig ca 6 kr styck. Så med portot 12 kr styck.

• Nocia

Vi ska printa på sambons jobb. Kostnad 1-2kr st. Bör tilläggas att min sambo är grafisk designer så vi hade ju inte fått snyggare kort om jag knåpat ihop dem (inte för att jag vill det).

• MulleNuh

Har gjort själv.. Kostar ca 1000:- knappt.

Har gjort texten i Indesign som vi sedan printat ut på sambons jobb. Sen har jag fixat allt hemma..

Dom blev jättefina!

• Nocia

Inbjudningarna är förmodligen den del av bröllopet jag vill lägga allra minst pengar på. Till sonens dop mailade vi inbjudningarna (utom till den äldre generationen) och skulle lika gärna kunna göra det nu. För mig känns det lite som att kasta pengar i sjön.

• Nocia

Det finns bilder på våra inbjudningar i mitt galleri om du vill se hur vi formulerat texten. Vi skrev inte direkt på traditionellt vis.

• Sååå lurade

Har precis kollat mitt budgetverktyg och jag har totalt lagt ut 366 kr på våra 35 inbjudningar inkl porto. Vi har dubbelvikt svart pappar A5 som vi klistrat ett silversatinband på utsidan. på insidan har vi ett vitt dubbelvik papper där all info står, vi har använt alla fyra sidor, till det köpte jag en silver penna. På jobbet har vi pappersskärmaskiner och häftapparat samt shysst skrivare som gör jobbet enklare...

Köpte en jättebunt svart papper i olika storlekar från claes ohlsson för 59 kr som kommer att räcka till tackkorten, bordsplaceringen och ev vigselprogrammen också... Kuvert köpte jag svarta på boki för ca 3.50 st.

• pavar

Vi kommer attt beställa våra från calligrafen. Imorgon hihi.60 kort med tryck (varje gäst mamn) och inbjudan, samt kuvert. 2200 kr. Men festprogram o vigselprogram gör vi själva. Vi hottade ett sånt fint kort som båda verkligen ville ha.

• Magglo

Vi är världens mest opyssliga par och vi har kanske tagit oss vatten över huvudet Vi har köpt en jättevacker tapet som vi kommer göra inbjudningskorten av. Vi måste fodra alla korten så det kommer ta lite tid. Kuverten är ganska dyra ( de köper vi färdiga) som totalt kommer nog varje inbjudan gå på 35 kr.

• Juni2009

Vi gjorde det själv.

Det var julkort/inbjudan.

Släkter o vänner visste ingentng om bröllopet förrän dom fick inbjudan i brevlådan.

De 2 första sidor var julkort med foto på barnen och oss.
    De 2 sista sidor var om bröllopet så många blev rätt förvånad.
    Även några tänkte : äntligen slår dom till det.

Min mamma grät (så klart) medan "de normala" då menar jag svärföräldrar o våra syskon gav oss stor grattis-kramar.

• nångång

Våra gjorde jag själv. De kostade 12 kr st för kort och kuvert. Till det kommer porto samt toner till skrivaren...

• älskarlivet

Vi beställde våra från kortdesign. För 42 stycken inkl kuvert och frakt betalar vi 885 kr för.

Svar på tråden hur gör ni med era inbjudningar?