• augustidröm

hur gör ni med era inbjudningar?

Gör ni själva? eller beställer ni?
    vad betalar ungefär per styck och vad slutar summan på?

hur skriver ni era inbjudningar?

Många frågor men sitter ust nu helt villrådig..

hur ska man skriva och ska man beställa eller göra egna?

• Svar på tråden hur gör ni med era inbjudningar?
  • Mrs Mommy

Vi beställde våra från kortdesign, tror de kostade ca 16kr/st
    De har mallar på deras hemsida hur man kan skriva

• 27juni2009

vi gör våra själv, inte billigt direkt.... om jag räknar med allt provpapper, alla verktyg, embosspulver etc så landar de på typ 80kr st men sen har jag jukvar verktyg, en del pulver o lite papper till andra kommande projekt o kyrkprogram etc, så vi sänker ju st kostanden lite, men nu har vi i o för sig gjort "extrema" inbjudningskort alltså väldigt speciell design

• augustidröm

har hittat en sida med färdiga kort som manväljer stilmall på och textfärg. vet dock ej hur de blr då man tyvärr bara får skriva in sin text..och inte se något resultat.

deras kort kostade runt8-14 kr kortet och sen kuvert...
    otalt blev de 600 med kuvert och frakt...då är de trycka och klara...är det dyrt?

• Hemlig2009

Vi gör egna och tror inte det blir speciellt billigt, men då får vi det exakt som vi vill ha det. Hittade inga jag tyckte var super bland "de färdiga" trots att jag från början absolut inte tänkte sitta och pyssla.

Kan det blir ca 25 kr/st kanske? Men då ska vi ju använda stämpel, embossingpulver osv även till vigselprogram, festprogram och tackkort.

• Luucie

Vi köpte ursnygga dubbelvikta"ytterkort" för ca 5 kr st med kyvert och så skriver vi på genomskinligt papper från panduro 39 kr per förpackn (räcker med en), som vi klistrar in med fotohörn.

Sen kostar ju portot en slant..

• augustidröm

var hittar du dem dubbelvikta korten?

Luucie skrev 2009-01-06 22:53:20 följande:
    Vi köpte ursnygga dubbelvikta"ytterkort" för ca 5 kr st med kyvert och så skriver vi på genomskinligt papper från panduro 39 kr per förpackn (räcker med en), som vi klistrar in med fotohörn.Sen kostar ju portot en slant..
  • Hemlig2009

Vi har också köpt färdiga kort som vi utgår ifrån, vanliga bokhandeln köpte vi dem på.

• metaley

Vi ska göra våra själva, d blir ungeför lika dyrt som att köppa färdiga men nu får vi dom precis som vi själva vill ha dom. Å sen så ska festpogramet och vigsel pogramet vara i samma still :)

• Bamboli

Vi gjorde våra på vistaprint.se men det finns en hemsida som heter calligrafen jag tror att det är .se på slutet där det finns massor att välja på

• anapanasiti

Jag gör själv. Hittills har jag inhandlat material för 900kr och då räcker det även till placeringskort. Så utslaget blir det ca 30kr/kort och då får vi det precis som vi vill ha det... kan inte bli bättre :)

Svar på tråden hur gör ni med era inbjudningar?