• Carolineee

Gåva till gästerna?

Vi vill gärna ge våra gäster en gåva att ta med sig hem efter bröllopsfesten. Vad tänker ni ge som gåva om ni tänker ge någon? Behöver lite inspiration :)

• Svar på tråden Gåva till gästerna?
  • sokkerstruten

Oj detförsvann i citeringen.

7 oz. 198.5 g, vi kommer ge 50 gram i varje box

• Snuttis2

vi kommer inhysa alla gäster på slottet där middagen hålls så jag planerar att på hotelldörrarna hänga små påsar med deras namn på..så vet de vilket rum som är deras..sen tänker jag fylla dem med allt de kan tänkas behöva för kvällen..kondom, minpastill, huvudvärkstablett m.m

• cillissa

ja tycker att den största gåvan e ju att de får dela den stora glädjens dag me oss. En sak som vi funderat lite på är att ha lite engångskameror liggande på borden så mycke foton kan tas.

• sokkerstruten

Japp det ska vi ha... engångskameror!

cillissa skrev 2009-01-12 22:07:59 följande:
    ja tycker att den största gåvan e ju att de får dela den stora glädjens dag me oss. En sak som vi funderat lite på är att ha lite engångskameror liggande på borden så mycke foton kan tas.
  • momi boki

vo kommer bara lägga några choklad godisar i små tyg/organsa påsar vid borden vid varje plats. med ett par mörk & vita praliner =)

• ario

vi ger inget, tycker det är lite onödigt. Jag har varit p¨å många bröllop och fått med mig massa saker som jag har kastar i sopptunnan så fort jag kom hem..

• sokkerstruten

vi hoppas gästerna äter upp våra m&ms! ;)

• ario

ajajaj..huvudvärkstabletter efter att ha dryckit alkholo låter inte bra..

Snuttis2 skrev 2009-01-10 19:44:34 följande:
    vi kommer inhysa alla gäster på slottet där middagen hålls så jag planerar att på hotelldörrarna hänga små påsar med deras namn på..så vet de vilket rum som är deras..sen tänker jag fylla dem med allt de kan tänkas behöva för kvällen..kondom, minpastill, huvudvärkstablett m.m
  • Comfortably numb

jag har sparat gåvorna, har varit vinglas med våra namn på och servettringar

ario skrev 2009-01-12 22:15:01 följande:
    vi ger inget, tycker det är lite onödigt. Jag har varit p¨å många bröllop och fått med mig massa saker som jag har kastar i sopptunnan så fort jag kom hem..
  • sokkerstruten

varför inte..det var nog mera menat till dagen efter? Så länge man inte överdoserar huvudvärk tabletterna med alkoholen.

ario skrev 2009-01-12 22:20:42 följande:
    ajajaj..huvudvärkstabletter efter att ha dryckit alkholo låter inte bra..
  • ario

förlåt men nu måste jag rätta dig lite..

att ta en huvudvärk *dagen efter* är värre än att ta det tillsammans med alkohol.

spelar alltså ingen roll om man tar paracetamol tillsammans med alkohol.

sokkerstruten skrev 2009-01-12 22:30:27 följande:
    varför inte..det var nog mera menat till dagen efter? Så länge man inte överdoserar huvudvärk tabletterna med alkoholen.
  • sokkerstruten

Ok..:) jag är i och försig ingen läkare eller apotekare!

Men är det verkligen sååå farligt? Klart att man har tagit panodil när man är bakis, och jag har inte dött av det1 ;)

• ario

klart man inte dör, men din lever tycker annorlunda.

som blivande apotekare skulle jag absolut inte ha paracetamol som dagen efter tablett. speciellt inte om jag har 200 gäster med olika levertillstånd.

sokkerstruten skrev 2009-01-12 22:38:48 följande:
    Ok..:) jag är i och försig ingen läkare eller apotekare!Men är det verkligen sååå farligt? Klart att man har tagit panodil när man är bakis, och jag har inte dött av det1 ;)
  • sokkerstruten

okok.. hehe ja då kanske man inte ska dricka alkohol alls egentligen..

• ario

vet du vad!

jag kan rekomendera dig ha en brustablett "resorb" istället,
    Det kommer göra dunder för bakfulla dagen efter:)

sokkerstruten skrev 2009-01-12 22:43:45 följande:
    okok.. hehe ja då kanske man inte ska dricka alkohol alls egentligen..
  • sokkerstruten

ok ska lägga det på minnet! :)

• Jiel o Deps

"Resorb" funkar riktigt bra faktiskt! När jag och sambon tog en kryssning till Helsingfors i somras så köpte vi med oss det. Lite dricka blir det ju alltid, men man vill ju inte må dåligt under tiden man är i Helsingfors. Vi tog varsin brustablett innan vi la oss och sedan när vi vaknade. Skitfint! Det har väl något med vätskebalansen att göra va?

• ario

ja det stämmer, man får i sig tillräckligt med vätska som återställer kroppens vätskebalans.

alkohol har ju en uttorkande effekt på kroppen..

Jiel o Deps skrev 2009-01-14 10:42:41 följande:

"Resorb" funkar riktigt bra faktiskt! När jag och sambon tog en kryssning till Helsingfors i somras så köpte vi med oss det. Lite dricka blir det ju alltid, men man vill ju inte må dåligt under tiden man är i Helsingfors. Vi tog varsin brustablett innan vi la oss och sedan när vi vaknade. Skitfint! Det har väl något med vätskebalansen att göra va?
Svar på tråden Gåva till gästerna?