Gåva till gästerna?
Vi vill gärna ge våra gäster en gåva att ta med sig hem efter bröllopsfesten. Vad tänker ni ge som gåva om ni tänker ge någon? Behöver lite inspiration :)
Vi vill gärna ge våra gäster en gåva att ta med sig hem efter bröllopsfesten. Vad tänker ni ge som gåva om ni tänker ge någon? Behöver lite inspiration :)
tror det räcker med ett fint tack-kort till VF
Som gäst tycker jag att det räcker med att få komma på ett härligt och fint bröllop. Jag behöver inte ha med mig något hem. Som någon annan skrev så kanske grejer mest blir liggande och inte passar in hemma hos alla gäster även om de passar er och ert festtema.
Vi gav inget till våra gäster, förutom tre dagars fest med mat, dryck och glada upptåg.
vi kommer inte ge något till våra gäster. varför? är ju våran dag och är ju frivlligt för dem att komma. sen får dem ju en fin middag och allt som hör till.
ska man ge något så tycker jag det isåfall kan vara nån liten fin chokladbit man kan smaska på där.
Vi har små presentaskar fyllda med hjärtan godisar. Dessa kommer vi även använda i bordsplaceringen och mest för att det är en fin dekoration till dukningen. Kom undan billigt med boxar från USA & godisar från Thailand :D
Bara en fråga, stämmer det att ni gifter er om ett halvår? Håller godisarna så länge?
(blev visst två frågor iofs )
På ett amerikanskt bröllop fick jag en mini kruka med basilika. Det hängde en etikett på med brudprarets namn och datum. Det tyckte jag var en super present.
Så jag föreslår:
¤Valfri örtkrydda i kruka
¤Mini kaktus
¤Annan liten blomma typ "hjärtan på snöre" eller vad den heter.
¤En liten påse med blomfrön,minikruka och en liten påse jord. Så får de så själva när de kommer hem och se vad det blir
Gifter man sig på vinterna kan man ju ta de här ursöta små mini julstjärnorna.
Vi gjorde cd skivor till våra gäster med sånger från vigsel osv Var mkt uppskattat