• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Myster

Tack tack för den lugna försäkran. Jag uttrycker mig som att "jag" ska fixa för att det var typ ett villkor för att ha bröllopet i maj. Han har väldigt mycket att göra nu, men jag har inte det så jag har erbjudit mig att att fixa det mesta. Dock kommer vi självklart att diskutera tillsammans hur vi ska göra och hur vi vill ha det.

elsi skrev 2009-02-19 16:41:35 följande:
    lugnt, du hinner det är nu bröllopsäsongen i sverige börja så utbudet komma att bli större och större. Föjl ditt hjärta i planeringen. Gör det tillsammans ... det är ju hans dag oxå!Vi sätta ihop våra inbjudningar först nästa vecka. 9 maj är våran datum, men de vikigaste gästerna vet redan var när och hur,,Välkommen
  • elsi

det är så härligt när våra män komma med förslag

• Myster

Vad är det här för speciella underkjolar med "ringar" som ni pratar om? Är det något man behöver eller som bara är "nice to have"?

En till fråga: har ni bokat fotograf, och hur hittade ni dem? Jag menar, det är ju superlätt att hitta på nätet, men hur vet man att de är verkligen är bra?

Ska ni ha band på er fest?

• Myster

Tack! Nej inga bridezillas här inte. Men vi vill ha en medelstor fest i alla fall, den vita klänningen, fracken, kyrkan och det där...

Lycka till själv med planeringen, vi får väl stötta varandra om det blir för stressigt

Corona skrev 2009-02-19 15:27:11 följande:
    Vad kul Myster Grattis, grattis! Tror inte att det är något jätteproblem med planeringen om det inte är så att ni har väldigt bestämda åsikter om precis hur ni vill ha det (det kan ju redan vara bokat på favoritrestaurangen o s v). Vi gifter oss 9/5 och skulle komma igång på allvar med planeringen efter nyår - då kraschade datorn hemma. Så även jag börjar känna att det brinner i knutarna, men det ska nog gå att fixa
  • Myster

Hej! Ojoj, ni kör verkligen bröllop med en gång! Ja, varför vänta egentligen? Vi har varit förlovade i tre år så jag tyckte att det börjar bli dags. Dessutom planerar vi barn nr två från maj och framåt, så det var nu eller om typ tre år om man inte ville vara tjockgravid eller tjockammande

Tindragull skrev 2009-02-19 15:36:04 följande:
    Hej Myster!Allt går om man bara vill säger jag! m2b friade i mitten av december och jag är stort sett klar med allt nu. Ja kläderna har inte kommit än och så, men det har jag medvetet väntat med...
  • Myster

Det är för övrigt redan tillräckligt att gå ner i vikt från normalfallet kan jag lägga till...jag läste i tråden att jag inte är ensam om detta heller?

Myster skrev 2009-02-19 22:09:39 följande:
    Hej! Ojoj, ni kör verkligen bröllop med en gång! Ja, varför vänta egentligen? Vi har varit förlovade i tre år så jag tyckte att det börjar bli dags. Dessutom planerar vi barn nr två från maj och framåt, så det var nu eller om typ tre år om man inte ville vara tjockgravid eller tjockammande
  • Tindragull

Nä, det är klart!
    Har ett minne i huvudet av en gammal kompis syrra som skulle på bal och hade underkjol med ringar... och den for upp rätt mycket... Vi skratta så vi höll på att få magknip...

Tx2 skrev 2009-02-19 16:01:59 följande:
    Tindragull: Provsatt på dem små pallarna i provrummen. Då var det inga problem. Men det hänger kanske på vart ringarna är placerade. Det är ju bara den nedersta ringen som är stor som skulle kunna vippa å och på den ringen skall jag ju inte sitta på...
  • Tindragull

Myster:
    Underkjol ska jag ha då min klänning liksom ska gå ut från höften & neråt. Utan faller den ju bara rakt ner. Inte lika fint. Kostade dessutom bara 180:- där jag beställde klänningen, så det är det värt.
    Vi har inte bokat fotograf, utan lejt toastmasterns pappa. Han har varit porträttfotograf och jag har sett hans bilder & de är fina. Be att få se bilder fotografen har tagit.
    Vi har inte band på festen. Det blir cd-skivor.
    Jag och m2b har varit förlovade i 5 år drygt, men frieriet kom först i december förra året...

Jag håller på och viktminskar. m2b också. -6,4 kg än så länge och mer ska det bli!

• anja1661

det beror på vailken klänning man ska ha. jag har vält en med bara tyll och den gör min klänning sagolik! a`la princessa om du förstår!

fotograf...vi tänkte först inte lägga pengar på det utan låta typ bestman ha ansvar för det men så snubblade jag över en porträttfotograf som ville utöka sina kunskaper så hon gör det gratis åt oss!! gratis e gott!!
    men kolla annars på deras bilder, framför allt bröllopsbilderna så får man en bra bild om hur duktig fotografen är.

lycka till med planeringen!

Myster skrev 2009-02-19 22:02:34 följande:
    Vad är det här för speciella underkjolar med "ringar" som ni pratar om? Är det något man behöver eller som bara är "nice to have"?En till fråga: har ni bokat fotograf, och hur hittade ni dem? Jag menar, det är ju superlätt att hitta på nätet, men hur vet man att de är verkligen är bra? Ska ni ha band på er fest?
  • Nalle Puh 40

Idag får jag hämta min ring, ÄNTLIGEN...

Igår var vår kock här, känns jätte bra faktiskt

Svar på tråden Maj 2009!