• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • missbilly

Nalle Puh 40: Ja ska nog ringa o kolla det imorn, annars var jag in på affären idag o de hade en i silver. Kostade 1200 men 70% på det, så nu är den nere på 360 kr!

Boobi: Låter nästan som mina kort (som jag håller på med). Svarta kort med lila sidenband, sen vitt organsa band som rosa bandet öglan med silverhjärta i mitten.

• Nasoleh

Iiihhhh, idag har jag postat inbjudningskorten!

Missbilly, jag har en sida på weddingannouncer. Du får gärna kika in om du vill: elwing.weddingannouncer.com.
    Lösen: johanochlisen

Vad har ni fått för priser på hår och ev smink? Känner att det är hpg tid att boka det nu.

Kram på er alla blivande brudar!

• Kärlekensskull

Vi har fortfarnde inte fått ut våra inbjudningskort. Vi har beställt band till våra kort som bara skulle ta ett par dagar, på lördag är det 2 veckor sedan...Grrr allt hänger ju på dem...

• Arla79

Vart beställde ni ifrån? Och vilken storlek o färg?

Kärlekensskull skrev 2009-02-05 06:12:02 följande:
    Vi har fortfarnde inte fått ut våra inbjudningskort. Vi har beställt band till våra kort som bara skulle ta ett par dagar, på lördag är det 2 veckor sedan...Grrr allt hänger ju på dem...
  • Nalle Puh 40

Måste få gnälla lite...

Jag vill gärna ha kronan som tillhör kyrkan vi ska gifta oss i och den känns som "vår" kyrka eftersom vi alltid har gått där när vi var små och både mormor och morfar ligger där eftersom det är i min barndomsby.

Nu har min pappa som ändå jobbar inom Svenska kyrkan i vår stad pratat med en på församlingshemmet om det var ok att jag åkte dit och provade kronan med slöja så man ser lite hur det ser ut och så eftersom jag tycker det är så mäktigt med en krona men icke...

Man får INTE prova den för då betyder det otur utan bara hålla den över huvudet, trodde att skämtade med mig och han sa att det var lite fjantigt och det tycker jag oxå. Hur ska man då se om man passar i den eller inte för det var sådana bestämelse och det var inget de kunde göra något åt... Ibland blir man så trött...

Nu har jag gnällt färdigt...

• Boobi

Jag ska sätta mig & pyssla & knåpa ihop inbjudningskorten nu

• missbilly

Nalle: Nej va knäppt! Men det är ju många sånna "förbud" sen förr... att m2b inte får se klänningen eller att man inte ska träffas innan bröllopet mm...

• Nalle Puh 40

Jo, jag vet men jag tror INTE på sådant, Suck...

• Hemlig2009

Oj! För oss räcker det med 2 hg och då är frakten 175 kr så totalt 305 kr. Lite skillnad.

Jag ska ändå kika runt lite.

Trulsa79 skrev 2009-02-04 21:38:04 följande:
    Hmm, det skulle gå på 500kr utan frakt + kostnaden för påsarna på 250kr en liten nätt summa på 750kr, tyvärr passar det inte riktigt min budget. Men man kan säkert hitta mandlar billigare på ett ställe som inte specialicerar sig på brudar
  • Kärlekensskull

Vi hittade dom bara på Akadimibokhandlen. Champnage färgade var det. Storlek? hmm osäker men kan nog varit runt 1,5 -2 cm breda.

Arla79 skrev 2009-02-05 07:34:50 följande:
    Vart beställde ni ifrån? Och vilken storlek o färg?
Svar på tråden Maj 2009!