• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • kärleken förde oss samman
    Hemlig2009 skrev 2009-02-02 11:44:40 följande:
    Men har ni redan haft osa och bröllopet är i maj? Vi skickar ut inbjudningarna idag och jag tycker det känns lite tidigt.
    vi skickade ut spara datumet i september, och sen var det så många som frågade när inbjudningarna skulle komma så det var lika bra att skicka ut dem.
    Och då tyckte vi att det var bäst att ta ett kort O.S.A av just den anledningen att vi trodde att folk skulle ha lättare att svara då.
    Vi har som sagt var en stor del av vår bekantskapskrets som är i musikbranschen och då kan man inte vänta med inbjudningarna, iaf inte om man vill att de ska kunna komma.

Sen måste jag säga att jag personligen tycker att skicka inbjudningarna 1-2 månader innan är för tight inpå, jag vet redan nu helger ända bort i augusti som jag har bokat redan nu.
  • Nalle Puh 40

Någon som ska ha krona eller ska alla ha tiara? Jag tycker krona är så fint och ska åka och titta på den som tillhör kyrkan på tisdag

• Hemlig2009

På tal om favors så har vi bestämt att vi ska ha det nu. Vår dukning blir så vit att vi ska ha ceriserosa små organsapåsar med 5 mandlar i. Ska dessutom skriva vad det står för då jag tyckte det var fint.

Så jag slår två flugor i en smäll: lite mera färg och ett budskap.

Jag tänkte köpa såna med färdiga band som man bara drar i, inget mer pyssel än så.

• Tx2

nalle puh: tycker oxå det är fint med krona, men blivande röstade på blommor i mitt håret. Så det får bli det.

• Nalle Puh 40

Ja, det är det men vet inte om jag passar i det men det märker vi på tisdag. Får nog ta med slöjan då...

• Soon and very soon

ska ha tiara på festen. slöja i kyrkan.

• Tindragull

Funderar på att kanske göra en en låg krona eller tiara själv... Får se... Annars blir det hårnålar med pärlor på och kanske nån vit lilja i håret.
    Har beställt gröna och vita pärlor idag så att jag kan göra dotterns halsband. Dessutom har jag köpt klisterpärlor som hon kan ha som örhängen. De som blir över använder jag som dekoration i bröllopsalbumet sen.
    Favor blir kanske en egengjord chokladbit med våra initialer på. Eller inget alls...

• Boobi

Idag har jag shoppat material till inbjudningskorten!!
    Blev svarta dubbla kort & svarta kuvert, en silver penna med 2 olika tjocklekar på stiftet & rosa sidenband.
    Ska sen köpa något mer att "pynta" med, som typ hjärtan, ringar..
    Ska bli kul att börja fixa i ordning korten i morgon

• anja1661

idag har jag skickat iväg alla blanketter till skatteverket!!

men nu undrar jag hur de vet NÄR namnändingarna ska ske?? ingenstans skriver man ju datum för vigseln...
    måste ringa dit och fråga imorgon....

• Tx2

det borde dem väl få när vf/prästen skickat in papprena efter att man gift sig

Svar på tråden Maj 2009!