• Tx2

Maj 2009!

Tre månader kvar till maj!!!

Jag har nog skrivit på alla papprena, väntar på att han skall bestämma sig om han skall behålla ta efternamn som mellannamn. Sedan kan vi skicka in vår hindersprövning. Fast får nog kolla med en vän först om han vann en massa pengar igår, för då skall vi byta för- och efternamn

Annars går planeringen framåt, transport för oss är fixad, två tredjedelar har hört av sig och tackat ja, kocken säger att allt är under kontroll och har även fixat serveringspersonal för oss och skall kolla med kockar som kan hjälpa till under dagen då han är en av våra gäster. Så det som är kvar är dryck, bestämma blommorna och vad vi skall ha som första dans. Och underkjol och skor till mig. Och lite finslip på detaljer.

• Tx2

Vi lovade en kompis att jag och m2b skulle byta våra förnamn till Silvia och Carl-Gustav plus ta m2b smeknamn som efternamn om kompisen hade vunnit en massa pengar på travet igår

• Tx2

Verkar som om vi får behålla våra namn och mitt efternamn. Synd, hade inte varit fel att heta Silvia för två miljoner

anja1661 skrev 2009-02-01 21:31:45 följande:
    så hur gick det då?? vann de??
  • Tx2

Nalle Puh: Jag har bara läst boket. Riktigt bra. Rekommenderas.

• Tx2

Två tredjedelar har tackat ja, vi har deadline i mitten på mars, då vi trodde att jag skulle åka iväg med jobbet ett tag. Vi kommer att höra av oss till dem som inte har svarat. Men det beror kanske på vad man har för relation till sina gäster. Många har tackat ja när vi har träffats, då har dem frågat om dem får svara direkt muntligt el så har jag frågat "kommer ni, allergier" när dem har sagt "vad roligt" så slipper vi några oklarheter.

• Tx2

nalle puh: tycker oxå det är fint med krona, men blivande röstade på blommor i mitt håret. Så det får bli det.

• Tx2

det borde dem väl få när vf/prästen skickat in papprena efter att man gift sig

• Tx2

Jag beställde från Millys. Anja1661 oxå. Om jag minns rätt så tog det inte många dagar innan hon fick sin klänning. Jag skickade in bilder och fick godkänna hit o dit så för mig tog det två månader. Dem har precis haft nyår och jag kan tänka mig att många skickar in för sommarbröllopen nu så det tar kanske lite längre tid än vanligt. Men det är bara spekulationer från min sida. Dem har något som heter rush order.
    Klänningen är jättefint gjord.

• Tx2

Tack, blivande var inte så mycket för det romantiska.

Som sagt det tog två månader för mig, enklast är att höra med dem. Dem ger en tidsplan innan man godkänner och betalar.

Svar på tråden Maj 2009!