• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Luucie

Hur mycket pengar hade ni tänkt spendera på var och en?
    Det är lite svårt med presenter tycker jag till folk man inte känner så väl...gillar inte att köpa bara för att köpa om du förstår vad jag menar? Tycker själv om att få presenter med lite eftertanke.

Men något som kan vara kul och bra till de som är bekanta är ju en smart box! Då kan de ju välja själva sen vad de ska göra. Finns i olika prisklass också.
    Skulle nog köpa en sån till prästen också...de fikar och bastar och blåser väl glas som vilken annan människa som helst ?

Värdinnan och toastmastern skulle jag nog ge något mer personligt. Alltså fundera ut vad just de tycker om och ge dem presentkort på det eller en passande gåva.

• anja1661

djurö 09 skrev 2009-03-17 21:42:08 följande:

Jag ska se till att sambon läser denna tråd- han är besatt av att ha kvar sitt "Johnson"... :)Anja- Jag antar att jag är släkt med den familjen isf, även om det kan vara på lååångt håll. :) Vad jag vet finns ursprungligen bara en Stålnacke-släkt. Bor de i Kiruna eller Sthlm, då vet jag kanske vilka de är?
    de bor i sthlm...söder om. jag hade de på mitt jobb när jag jobbade på förskola. de är två barn en son som är äldst sebastian tror jag...och linnea som jag då hade.
    väldigt söt familj!
    några du känner??
  • elsi

klassisk presenten till prästen är "ett kuvert"
    på gamla tider fick de dåligt eller inte betalt och oftas gick den lilla summan till kyrkan..eller för att köpa mat så att kyrkan kunde ge till de som var fattiga.

det ska vi göra. eftersom det är prästens lediga dag

• Luucie

djurö 09 skrev 2009-03-17 21:42:08 följande:

Jag ska se till att sambon läser denna tråd- han är besatt av att ha kvar sitt "Johnson"... :)Anja- Jag antar att jag är släkt med den familjen isf, även om det kan vara på lååångt håll. :) Vad jag vet finns ursprungligen bara en Stålnacke-släkt. Bor de i Kiruna eller Sthlm, då vet jag kanske vilka de är? Stålnacke är vanligt i Kiruna, jag kommer själv därifrån.Jag hoppas han ger efter tillslut och faller tillföga för nåt av de andra namnen. Jag hade gärna tagit Stålnacke (mammas flicknamn), alla mostrar har kvar det namnet, men då heter en halvbekant samma förnamn och efternamn som mig, och min sambo heter likadant som min kusin! :)Falk är sambons mammas flicknamn, fint tycker jag. Men som sagt, alla tre är roligare än Johnson.
    Jag kände en Stålnacke när jag var yngre, hon var cool , punkare. Jag tycker det är ett jättbra efternamn.
  • Tx2

Tror inte pengar i kuvert till en präst är en bra present idag, har för mig att jag läst det i prästtråden.

En korg med massa godsaker är inte heller fel. Troligtvis får vår vf en blomma. Men det bestämmer vi efter att vi träffat honom, framkommer kanske att han föredrar något annat.

Pingst09: Trist när föräldrarna lägger så mycket värderingar i namnvalet.

• Kärlekensskull

Ja det var ju en bra idé med smartbox.
    Har inte en aning om hur mycket man ska köpa för heller.
    Men det är ju som du säger, toastmaster och värdinnan ska man ju försöka köpa något personligt till.
    Usch det är ju verkligen jätte svårt!

Luucie skrev 2009-03-18 07:55:02 följande:
    Hur mycket pengar hade ni tänkt spendera på var och en?Det är lite svårt med presenter tycker jag till folk man inte känner så väl...gillar inte att köpa bara för att köpa om du förstår vad jag menar? Tycker själv om att få presenter med lite eftertanke.Men något som kan vara kul och bra till de som är bekanta är ju en smart box! Då kan de ju välja själva sen vad de ska göra. Finns i olika prisklass också.Skulle nog köpa en sån till prästen också...de fikar och bastar och blåser väl glas som vilken annan människa som helst ?Värdinnan och toastmastern skulle jag nog ge något mer personligt. Alltså fundera ut vad just de tycker om och ge dem presentkort på det eller en passande gåva.
  • soon and very soon

präster får inte ta emot pengar!!! eller dyrbara presenter!
    en trevlig flaska vin eller "champagne" kanske??

• Tindragull

Vår präst kommer antagligen att få ett tack-kort och en varsin biobiljett till honom och frugan.

Vårt toastpar kommer också få biobiljetter tror jag eller presentkort på massage eller liknande.

Solisten kommer inte få nån present, henne betalar vi ju för att sjunga.

Fotografen får en fin flaska whiskey. (eget önskemål)

Blommor tycker jag är lite tråkigt att ge bort. Men det är ju jag det!

• Kärlekensskull

Luucie: FAsen, kollade Smartbox. Bor ju i lilla Jönköping så det fanns inte så mycket av Smartbox som man kunde göra här...

soon and very soon: Jaha varför får man inte ge präster presenter?? Men dricker päster alkohol??