Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Ännu en BTträff är till ända och som vanligt flög tiden förbi snabbare än ett jetplan! Jättekul att ni kunde komma och hälsa på mig här ute på landet! Synd att ni andra töser inte mår så bra. Hoppas på fler träffar snart!
Jag har uppdaterat receptbloggen med Baileysmuffinsen!
Tack för trevlig fika!
Släktingarna behagade dyka upp kl 16.45, när avtalad tid var kl 16. Sånt är sååååå störigt! Tidsoptimister som tycker deras tid är med värdefull än min. Kunde ju fikat med er längre ju!
Jag begriper mig inte på folk som STÄNDIGT är sena.....
1. Är man mer än 15-20 min ringer man
2. Vet man att man ska vara borta kl 16 så börjar man inte laga middag kl 15.30....
tack snälla för trevligt fika igår. Frut- det är ett underbart hus! Ser fram emot IKEA-runda snart. Hoppas Frujj o Nides kan följa med.
Igår hade jag kvalitetstid. Hlt ensam i huset, Håkan H på högsta volym. Det blev ingen bastu men väl lite sova middag i soffan. Nice.
Idag blir det lunch med mor o sen lite gäster ikväll
Just nu är jag huslig som fasiken.. gör kött resp räkfond
irritende med att inte passa tid. speciellt om man står ute o väntar stör det mig enormt (har en sån kamrat... missar alltid bussen...)
Har lagt upp receptet på kasslergratängen på bloggen.
Godmorgon...
...iaf för mig. Det är min dag för sovmorgon.
Tezz: Tack för fikat och husesyn igår. Huset är verkligen jättefint. Och jag kan inte glömma de ljuvligt goda muffinsen. Och jag som egentligen inte är jätteförtjust i muffins. Tänkte baka dem redan igår kväll när jag såg att du hade uppdaterat bloggen men det hanns inte med. Får bli idag istället.
Tack även alla ni andra för supermysig fikaträff. Alltid lika kul att träffas.
Idag blir det en sväng för mig och se om jag kan hitta en baddräkt och ev hänga med Nibla på babysim.
Nibla: Mycket irriterande med sådana gäster. Hade sådana gäster i somras när jag fyllde år och var jätteirriterad när de kom. Om de ändå bara hade meddelat mig att de skulle åka och handla innan och inte efteråt som vi hade bestämt hade jag åtminstone hunnit käka middag istället för att bara sitta och vänta på dem. Och inte ens en ursäkt när de kom.
Ab: Låter som du hade en mysig afton.
Linum: Vad mysigt att komma hem till nybakade bullar.
Godmorgon
Vad härligt med snö! Synd att det inte får stanna.
Har sovit uselt inatt så idag kommer jag inte vara så skärpt känns det som.. haha ska åka o handla sen, får väl se vad som hamnar i matkassen... hehe
Hoppas ni hade en trevlig fika, synd jag inte kunde vara med
Godmorgon
Igår blev det tv-kväll med fika på Baileymuffins.
Frujj: Synd att du inte kunde komma. Hoppas du är kry till nästa gång iaf.
Nibla: Jag hittade kursen på hensidan igår när jag letade och att det fanns platser kvar, men inte idag. Visst var det klockan 12 som det var? Ska ringa och se om de har öppet.
Kursen börjar kl 12.15. Det öppnar för allmänheten kl 12, men det är nog personal där nu, skulle jag tro.
Min väninna som gått 13 dagar över tiden åkte in till Förlossningen igår vid 18.30. Sitter som på spänn, vill ju att de ska höra av sig!
Spännnande!
Har precis druckit en väldigt god latte! Kommer säkert fördricka mig på det......
När vi handlade i fredags köpte jag Barista-mjölk. Vilken bullshit! Går precis lika bra med vanlig mjölk....
Nibla: Vad spännande med vänninan. Ringde vattenpalatset och de öppnar inte förrän kl 12 idag. Typiskt. Igår kväll fanns gruppen med på deras hemsida och att det fanns platser kvar, men nu på förmiddagen är det borta. Hur gör man med badbyxor till de små? Får man låna eller finns det att köpa där?