• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • rosesarered

Men vad säger ni ska jag våga mig på att prova brudklänningar i helgen?

Angående Vickan och Daniel så tror jag inte direkt att dom snor uppmärksamhet från vårt bröllop, våra gäster kommer knappast sitta och tänka på dom, varför det liksom?
    Dessutom finns ingen risk att vi skulle ha liknande bröllop, vårat är i minsta och billigaste laget och man ska börja jämföra. Men jag är glad att jag har kunnat förlova mig när jag själv velat och kommer att kunna gifta mig när jag själv vill på det sätt vi vill göra det på.
    Men tycker att det är härligt för dom att det blir av, dom kanske har längtat länge?

All cred till Daniel som satt och snackade frieri framför hela svenska folket igår, det är klart att man som vanlig "svensson" är totalt ovan vid den sortens uppståndelse och uppmärksamhet.

• sarahkka76

makupala: härlig känsla

Idag fick jag pussklockor hem men vilken besvikelse! Tur att jag köpte få. För det första så är de supersmå och materialet de är gjorda av gör att de inte låter överhuvudtaget. De två klockorna jag köpte till toastmaster/madame var lite större men lika värdelösa dem. De är ca 3cm och då låter kanppt ngt. det äringen som kommer att höra den när man sitter och pratar. Så de får jag bara använda som dekoration och försöka jaga andra bättre.

• makupala

tråkigt att klockorna var en besvikelse, men skönt då att ha god tid på sig att leta efter bättre..

sarahkka76 skrev 2009-02-25 20:20:13 följande:
    makupala: härlig känsla Idag fick jag pussklockor hem men vilken besvikelse! Tur att jag köpte få. För det första så är de supersmå och materialet de är gjorda av gör att de inte låter överhuvudtaget. De två klockorna jag köpte till toastmaster/madame var lite större men lika värdelösa dem. De är ca 3cm och då låter kanppt ngt. det äringen som kommer att höra den när man sitter och pratar. Så de får jag bara använda som dekoration och försöka jaga andra bättre.
  • MissMijah

isabelle: åh fy vad lsäkigt! tack gode gud att han klarade sig oskadd!

jenny: hehe, det är bra det! dig kan man lita på

• makupala

oh hittade precis mina drömskor!! ska bara spara lite så kommer dom bli mina inom kort.. lägger upp bild i galleriet.. kommentera gärna!!

• sarahkka76

makupala: ja, och att jag inte köpte så många. Köpte 12st för 10kr st, så det är inte ens värt att skicka tillbaka dem.
    Dina skor är jätte fina tycker att du ska slå till när du kan.
    Jag är jätte sugen på att köpa material till inbjudningskorten men jag måste vänta, denna månad ska alla pengar som blir över gå till bokningen.

• mariemonroe
    sarahkka76 skrev 2009-02-25 19:42:16 följande:
    mariemonroe: ja, det är en 1700-tals gård med mkt grön omkring och 100m till vattnet. Jätte mysigt. Så man hoppas på att vädret håller eftersom vi ska ha brudskålen och tipsrunda ute.På Gotland måste det vara jätte fint!Vi ska försöka boka denna månad. Menyn är redan bestämd. Material till inbjudningskorten är klar det ska bara inhandlas. Klänningen är vald ska bara köpas. Skor och väska har jag redan. Ringar, frisör, blommor och killen kläder blir höstens projekt.Försöker bestämma dukning nu men vi måste gå tillbaka till gården och kolla hur det ska se ut så vi får alla mått och sånt.Vigselförrättare kan jag inte boka förrän mars nästa år och därför kan jag inte bestämma mkt över vigseln än. Det som är klart är musiken under vigseln. Tärna, toastmaster/madame och värdpar är klara.
    fan vad mysigt!! Jo gotland är jättemysigt, vi kommer ju ha vårat bröllop på en söndag och vi hoppas ju att våran bebisverkstad ska gå bra så vi kan ha dop/bröllop samtidigt.. Men vi får se hur det går med den saken hehe :)
  • sarahkka76

mariemonroe: Då får vi hålla tummarna för det vi har försök med den saken i över två år nu så vi vet inte heller om man gifter sig i mammaklänning eller ngt annat. Vi planerar som vanligt iaf så får vi se hur det blir med den saken.

• sarahkka76

mariemonroe: Då får vi hålla tummarna för det vi har försök med den saken i över två år nu så vi vet inte heller om man gifter sig i mammaklänning eller ngt annat. Vi planerar som vanligt iaf så får vi se hur det blir med den saken.

• Sussii

OMG det visste jag inte. hihihi då håller vi tummarna för att det blir en bebbis tills då :P

mariemonroe skrev 2009-02-25 21:14:15 följande:
    fan vad mysigt!! Jo gotland är jättemysigt, vi kommer ju ha vårat bröllop på en söndag och vi hoppas ju att våran bebisverkstad ska gå bra så vi kan ha dop/bröllop samtidigt.. Men vi får se hur det går med den saken hehe :)
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5