• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • melonbuske

näe, jag glömde ju det :O kom på det när jag åkte därifrån! men ska dit med sambon och titta så kanske kan komma ihåg det då :P annars finns det liiite bilder på www.skytteholm.se fast de är inte så jättebra... men man kan se lite av omgivningen. vi ska vara i herrgården isf :)

• mariemonroe
    sarahkka76 skrev 2009-02-25 14:12:40 följande:
    mariemonroe: grattis till bokad kyrka! Det är en viktig gräns 28 aug: vad roligt! I Sthlm?fruH: vad tråkigt när det blir så där, man blir så orolig Tur att det trots allt inte var värre. Hoppas att han återhämtar sig snabbt!
    tack så mycket !! Jo nu känns allt mer på riktigt och läskigare :P hehe
  • sarahkka76
    mariemonroe skrev 2009-02-25 15:49:13 följande:
    tack så mycket !! Jo nu känns allt mer på riktigt och läskigare :P hehe
    Haha jag kan tänka mig det. Vi ska gifta oss borgerligt på samma går där vi ska ha middagen. Min förhoppning är att vi ska kunna boka den här månaden Det kommer att kännas mer verkligt då och som att man kommit en bit på väg.
  • Fenixx

melonbuske>> ser att att vara jättefin omgivning, blir nog jättebra.

ja ju mer man får klart och bokat, desto mer verkligt känns det.

• maj2010

melonbuske, ser ut som ett underbart ställe att gifta sig på!

• tallolin

Hej på er!!
    Längesen jag var här...så mycket att läsa..men KUL!!!
    Om det är någon som isf ska vara orolig för att datumet med kronprinsessan ska krocka så är det nog vi. I alla fall om man ska tro tidningerna. Läste någonstans att 19 juni var det datum som var troligast för att det var någon tradition med det...ja,ja så kan det vara...
    Jag tycker det är roligt för dem och jag vet ju att gör jag inget den dagen (som gifter mig då) så kommer jag troligen att titta =)

Vi har när vi gifter oss varit ihop nästan på dagen 10 år och för oss känns det helt rätt nu. Vi har gått igenom mycket genom åren och nu känns det efter barn och studier m.m som det är vår tid. Vi har tid för varnadra igen på ett annat sätt och är som nyförälskade =)
    Men vad det där är individuellt. Har full förståelse för att man kan känna så efter 2 år också så stå på er alla som gifter sig "snabbt". det är bara ni själva som vet när det känns rätt!!

Jag ska ha 4 tärnor, känner att det är lite många men vi är fem tjejer som är så tighta så det fick bli så. Och den här underbara dagen vill jag verkligen dela med dem alla från början till slut. (ja iaf till hotellet..hihi)
    Min sambo ska ha två bestmen varav den ena är en kompis och den andra min (vår) son Erik som är 13 då så han känns lite för stor för att vara näbb. Och han blev så stolt för uppdraget!!
    Våra två små får däremot vara näbbar.
    Oj vilket brudfölje det kommer att bli...hihi

Kommer inte ihåg vem det var som ville ha tjolöholms slott men fick tips om ett annat slott på bröllopsmässan. Thorskogs slott.
    Grr...hittar inte lapparna nu men sök på det och se om det kan vara något. vet inte var du bor men det ligger utanför Göteborg så inte såå långt från Tjolöholms kanske ändå??
    Kram kram...

• Zavannah

tallolin: Jag kikade faktiskt på Thorskogs slott på nätet igår, gillade det jättemkt
    Annars har inte vi kommit så långt i vår planering än. Men det är verkligen kul att spana runt o få inspiration

• mariemonroe
    sarahkka76 skrev 2009-02-25 15:55:38 följande:
    Haha jag kan tänka mig det. Vi ska gifta oss borgerligt på samma går där vi ska ha middagen. Min förhoppning är att vi ska kunna boka den här månaden Det kommer att kännas mer verkligt då och som att man kommit en bit på väg.
    Okej :) ska ni gifta er på en gård? vad mysigt!! Vi ska gifta oss i en gammal kyrka på Gotland eftersom karln min är där ifrån..

Hehe det är så kul, man går och påminner sig själv hela tiden här hemma nu "jäklar, vi har bokat kyrka" hehe.. Även fast det är ett bra tag kvar så vänder sig nästan hela magen ut och in.. huh! hehe.. Men det är ju så spännande..

Hur ser alla andra planer ut o så? klänning o så =)?
  • sarahkka76

mariemonroe: ja, det är en 1700-tals gård med mkt grön omkring och 100m till vattnet. Jätte mysigt. Så man hoppas på att vädret håller eftersom vi ska ha brudskålen och tipsrunda ute.
    På Gotland måste det vara jätte fint!
    Vi ska försöka boka denna månad. Menyn är redan bestämd.
    Material till inbjudningskorten är klar det ska bara inhandlas. Klänningen är vald ska bara köpas. Skor och väska har jag redan.
    Ringar, frisör, blommor och killen kläder blir höstens projekt.
    Försöker bestämma dukning nu men vi måste gå tillbaka till gården och kolla hur det ska se ut så vi får alla mått och sånt.
    Vigselförrättare kan jag inte boka förrän mars nästa år och därför kan jag inte bestämma mkt över vigseln än. Det som är klart är musiken under vigseln. Tärna, toastmaster/madame och värdpar är klara.

• makupala

fick hem bokningsbekräftelsen om kyrkan idag.. vet inte varför men att stå med det pappret i handen fick det hela att kännas mer "på riktigt".. eller hur ska man säga..

ni förstår säkert.. hihi.. blev pirrig i magen o längtar nu mer än någonsin!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5