• Boomtown

Sur och ointresserad mor och syster...

Hej allihopa!

Jag kan bli så ledsen på min familj. Framför allt morsan och syrran som jag trodde skulle vara mycket mer intresserade av vårt bröllop. Jag pratar typ aldrig! om bröllopet. För de tycker att det är astråkigt att lyssna på. Ok då. Men så frågade jag om de kunde följa med och hjälpa mig att prova brudklänningar. Dom ville inte! Det var onödigt eftersom det var så lång tid kvar. Men det tar ju tid att sy upp en. Så jag har köpt en oprovad över internet. Jag blir verkligen sårad över detta.

Jag sa till mitt barn att vara tyst när jag pratade och inte avbryta hela tiden. Då hånskrattade hon åt mig och sa att jag undrar nog vem som vill stå i centrum. När jag fick hem klänningen så knöt hon den för löst så den ramlade av mig. Men sa att jag ABSOLUT INTE kunde ha en mindre storlek. Tack för den. Jag fick iallafall skicka tillbaka den för den ramlade ju av. Jag förstår syrrans reaktion, för hon är sotis för att hon inte får gifta sig. är det någon mer som har totalt oengagerad familj? Varför så sura kommentarer? Och det värsta är nog att hon kommer att fjäska och slicka röv på vår bröllopsdag inför övriga gäster. Då kommer det att låta som om hon har varit jättengagerad. Men det lustiga är att min lillebror på 20 år har lagt ner mer tid på mig. Morsan har varit gift 3 gånger och hon bestämde till och med vad vi skulle ha på oss som gäster! Jag kommer inte att nämna en detalj till för henne, så blir hon kanske nöjd!

Mycket babbel blev det. Jag kände väl mest att jag var tvungen att skriva av mig lite och avreagera mig.Hur har ni det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 21:01
    Ja om ni tycker att jag ställer för mycket krav på min omgivning så vet jag det nu. Jag ville mest skriva av mig men det fick visst en del att se rött. Inte meningen att göra så många upprörda. Tänkte bara vädra mina innersta tankar lite

• Svar på tråden Sur och ointresserad mor och syster...
  • MulleNuh

Ok.. Jag tänkte först att ni var väldigt unga och gjorde detta för snabbt och det kanske var därför dom var skeptiska.

Boomtown skrev 2008-12-15 22:11:09 följande:
    Visst är min styvfar underbar? Men han sa det iallafall med glimten i ögat. Ett minne att bevara Ja vi blev tillsammans när jag var 13 och han 14 år.
  • Boomtown
    MulleNuh skrev 2008-12-15 22:15:07 följande:
    Ok.. Jag tänkte först att ni var väldigt unga och gjorde detta för snabbt och det kanske var därför dom var skeptiska.
    Nej, alla vet ju att det är vi som håller ihop i vått o torrt. Och Min kille är som en i familjen eftersom vi har bott ihop sen vi var 15. Mja, det är väl bara att gilla läget. Skönt att få prata av sig och få höra era åsikter så man får lite annat perspektiv och så man kan släppa dessa tankar
  • shakynose
    Boomtown skrev 2008-12-15 22:05:50 följande:
    Här ska ni få höra på lite trevliga reaktioner på att jag hade friat:Min killes farsa sa: Sa du ja då?Hans mamma har aldrig nämnt detMin morsa sa bara : jaha när då? Styvfar: Ska vi ta festen i korvmojjen?Vi har varit ilag i 18 år så det är inte oväntat att vi ska gifta oss.Alltså det jag reagrar över är att ingen reagerar. Men då kanske jag sätter oss i centrum för mycket enligt vissa
    Men om det inte var oväntat är det väl inte så konstigt att de inte reagerar? Eller?

Jag tycker att du ska börja med att förklara för dem att detta faktiskt ÄR en stor grej för er och att du vill ha en hejdundrande fest på ett trevligare ställe än korvmojjen. Påpeka också att du helst vill bjuda dem på nåt bättre än tunnbrödrulle, och att det faktiskt inte bara handlar om att du ska få igenom några gamla prinsessdrömmar du hade som liten.

Men om du redan från början visar på tendenser till överstressande med klänning och fotograf och allt vad det nu kan vara så kommer de nog bara att himla med ögonen tills du lugnar ner dig. Tror jag alltså.

Men att de är direkt otrevliga och pikar dig ska du inte behöva ta! Men jag menar att du kanske måste vara beredd på att möta dem halvvägs och försöka se det genom deras perspektiv också.
  • momi boki

jag tycker att en mor o sysken ska vara angagerade dem behöver absolut inte var amed på allt du säger men att lyssn atvå 3 gr i måpnaden på något du vill eller så är inte mycket begärt alls! de är din stora dag ju stå på dig

• Boomtown

Jag tror att morsan är bitter. Hennes äktenskap har inte gått så bra. Jag har varit tillsammans längre med min gubbe än hon har varit med sin. Inte för att det är värt något i sammanhanget! Men det vill hon gärna ljuga om att så är det inte. Hm, hon sov nog de 3 år innan hon träffade honom. Men det var samma sak vid vår förlovning. Vi fick inte bjuda några av våra vänner. Min storasyster förlovade sig samtidigt, men vi har aldrig varit lika viktiga. När tvillingsyrran fick barn så tog hon väldigt illa vid sig att morsan inte kom och hälsade på, på flera dagar. Fast hon ödde 2 månader för tidigt och gärna ville ha henne där. Ja vi har mycket last i bagaget och det kommer fram vid såna här tillfällen. Fast det bästa r nog att planera i min fantasi. jag har fått mig en näsbränna och mer än en taskig, syrlig kommentar så nu räcker det

shakynose skrev 2008-12-15 22:20:24 följande:
    Men om det inte var oväntat är det väl inte så konstigt att de inte reagerar? Eller?Jag tycker att du ska börja med att förklara för dem att detta faktiskt ÄR en stor grej för er och att du vill ha en hejdundrande fest på ett trevligare ställe än korvmojjen. Påpeka också att du helst vill bjuda dem på nåt bättre än tunnbrödrulle, och att det faktiskt inte bara handlar om att du ska få igenom några gamla prinsessdrömmar du hade som liten.Men om du redan från början visar på tendenser till överstressande med klänning och fotograf och allt vad det nu kan vara så kommer de nog bara att himla med ögonen tills du lugnar ner dig. Tror jag alltså.Men att de är direkt otrevliga och pikar dig ska du inte behöva ta! Men jag menar att du kanske måste vara beredd på att möta dem halvvägs och försöka se det genom deras perspektiv också.
  • shakynose
    Boomtown skrev 2008-12-15 22:28:44 följande:
    Jag tror att morsan är bitter. Hennes äktenskap har inte gått så bra. Jag har varit tillsammans längre med min gubbe än hon har varit med sin. Inte för att det är värt något i sammanhanget! Men det vill hon gärna ljuga om att så är det inte. Hm, hon sov nog de 3 år innan hon träffade honom. Men det var samma sak vid vår förlovning. Vi fick inte bjuda några av våra vänner. Min storasyster förlovade sig samtidigt, men vi har aldrig varit lika viktiga. När tvillingsyrran fick barn så tog hon väldigt illa vid sig att morsan inte kom och hälsade på, på flera dagar. Fast hon ödde 2 månader för tidigt och gärna ville ha henne där. Ja vi har mycket last i bagaget och det kommer fram vid såna här tillfällen. Fast det bästa r nog att planera i min fantasi. jag har fått mig en näsbränna och mer än en taskig, syrlig kommentar så nu räcker det
    Mycket troligt att hon är bitter i så fall! Men då behöver du ju inte ta åt dig mer utav hennes kommentarer tycker jag. Och vad ska du då med henne till som smakråd? Litar du verkligen på hennes ord i det fallet?

Fråga henne om hon vill vara med och planera och i så fall vad hon kan tänka sig att göra. Tänker att du får gardera dig mot ännu mera bitterhet längre fram när "hon blivit helt utestängd fån att planera den viktigaste dagen i sin dotters liv" eller nåt sånt...
  • JustMeAndMyLove

Låter jobbigt..
    Hoppas dagen kan bli bra ändå. Och se till att det ändå blir Er dag, din och din framtida mans och ingen annans :)

Boomtown skrev 2008-12-15 21:45:09 följande:
    Trevligt med en till som har samma åsikt som mig. Jag har pratat med syrran och hon förstod situationen väldigt bra.Jag pratar inte bröllop med henne om inte hon tar upp det, eftersom jag vet att hon kan bli sårad. Jag försöker att få det till hennes dag också, så hon får se ut som en princessa.Hennes gubbe vill ju inte gifta sig. Men morsan går det inte att prata med. Jag kanske blir den ende som gifter sig av barnen men det tycks inte höja oddsen
  • Troll1

TS: Har inte läst igenom tråden, men det låter som att de är väldigt bittra och avundsjuka på dig. Sorgligt tycker jag när det ändå är en så´n viktig dag för dig och de borde glädjas med dig... Hoppas det vänder.

Lycka Till och försök släpp tankarna på det.

• MolsonCanadian

Min familj är väldigt engagerad skulle jag vilja säga. Inte så att de lägger näsan i blöt, men de gör allt de kan för att kunna hjälpa till. Har en väldigt "tajt" familj där det är givet att man ställer upp för varandra så gott man kan. Min käres familj är inte lika engagerad. Eller, det är en sanning med modifikation. Hans mamma är klart engagerad och väldigt glad. Min käres pappa däremot har svårt att engagera sig i andra överhuvudtaget. Inte så att han är oförskämd på något vis, utan mer att han glömmer bort. Min käre har berättat att när han berättade för honom så reagerade han typ "Jaha ja" och så började han prata om att det blåste så dant ute. Alltså, han låter värre än vad han är, för han är inte otrevlig på något vis. Eller, inte vad jag har märkt när jag har träffat honom i alla fall. Det är mer att han inte hänger med på tåget, eller vad man ska säga. Det oroar min käre en del då han vill att hans pappa ska förstå hur viktigt det här är för honom.

Så man kan säga att av 4 föräldrar, är 3 helt med, och det är ju inte fy skam det inte.

• Luucie

Oj vad surt det verkade bli tidigare i tråden...
    Personligen tycker jag synt om dig och förstår absolut att du blir ledsen.

När folk är missunsamma eller ointresserade av andras lycka så beror det ju oftast på att de inte är lyckliga själva...så stackars dom också.

Och stackars Besservvisser! Hur har du hamnat här på BT om du inte tycker om att diskutera bröllop? Kanske inte helt rätt forum för dig ?

Svar på tråden Sur och ointresserad mor och syster...