• Boomtown

Sur och ointresserad mor och syster...

Hej allihopa!

Jag kan bli så ledsen på min familj. Framför allt morsan och syrran som jag trodde skulle vara mycket mer intresserade av vårt bröllop. Jag pratar typ aldrig! om bröllopet. För de tycker att det är astråkigt att lyssna på. Ok då. Men så frågade jag om de kunde följa med och hjälpa mig att prova brudklänningar. Dom ville inte! Det var onödigt eftersom det var så lång tid kvar. Men det tar ju tid att sy upp en. Så jag har köpt en oprovad över internet. Jag blir verkligen sårad över detta.

Jag sa till mitt barn att vara tyst när jag pratade och inte avbryta hela tiden. Då hånskrattade hon åt mig och sa att jag undrar nog vem som vill stå i centrum. När jag fick hem klänningen så knöt hon den för löst så den ramlade av mig. Men sa att jag ABSOLUT INTE kunde ha en mindre storlek. Tack för den. Jag fick iallafall skicka tillbaka den för den ramlade ju av. Jag förstår syrrans reaktion, för hon är sotis för att hon inte får gifta sig. är det någon mer som har totalt oengagerad familj? Varför så sura kommentarer? Och det värsta är nog att hon kommer att fjäska och slicka röv på vår bröllopsdag inför övriga gäster. Då kommer det att låta som om hon har varit jättengagerad. Men det lustiga är att min lillebror på 20 år har lagt ner mer tid på mig. Morsan har varit gift 3 gånger och hon bestämde till och med vad vi skulle ha på oss som gäster! Jag kommer inte att nämna en detalj till för henne, så blir hon kanske nöjd!

Mycket babbel blev det. Jag kände väl mest att jag var tvungen att skriva av mig lite och avreagera mig.Hur har ni det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 21:01
    Ja om ni tycker att jag ställer för mycket krav på min omgivning så vet jag det nu. Jag ville mest skriva av mig men det fick visst en del att se rött. Inte meningen att göra så många upprörda. Tänkte bara vädra mina innersta tankar lite

• Svar på tråden Sur och ointresserad mor och syster...
  • MulleNuh

Jo jag var hemma hos henne här om dagen.. Fick låna med mig några klänningar hem..

Boomtown skrev 2008-12-15 21:27:36 följande:
    Ja hon va jättetrevlig. Hon kanske är överarbetad. Hon har ju hur mycket som helst att göra
  • Boomtown

Åh va kul! Hon har mycket snyggt. Bra att kunna testa hemma

MulleNuh skrev 2008-12-15 21:32:42 följande:
    Jo jag var hemma hos henne här om dagen.. Fick låna med mig några klänningar hem..
  • MulleNuh

Njae hon har nog inte supermycket hemma, utan dessa hade hon haft legandes ett tag! En av dom blev jag väldigt sugen på! Det var en äkta Maggie Sottero.

Boomtown skrev 2008-12-15 21:34:43 följande:
    Åh va kul! Hon har mycket snyggt. Bra att kunna testa hemma
  • MulleNuh

hon hade lagt 4 st i en påse till mig bara som jag hämtade upp.

• JustMeAndMyLove

Har inte läst de andras komentarer så noga. Är förvånad att folk här tycker du ställer för höga krav :s

Att ens familj är helt oengagerad i något som är bland det största i ens eget liv gör fruktansvärt ont! varesig det gäller bröllop, examen, barn.. ja vad som helst.

Har du diskuterat det mer öppet med din familj? Sagt hur du känner?

• MulleNuh

Ja om jag också ska svara helt på ts!

Jag kan bli lite ledsen ibland MEN jag hör mig själv mala på om vårat bröllop i 180 så jag SJÄLV blir rätt less!

Men om du inte maler så borde dom ju kunna glädjas även fast det är 9 månader kvar.

• Boomtown

Trevligt med en till som har samma åsikt som mig. Jag har pratat med syrran och hon förstod situationen väldigt bra.Jag pratar inte bröllop med henne om inte hon tar upp det, eftersom jag vet att hon kan bli sårad. Jag försöker att få det till hennes dag också, så hon får se ut som en princessa.Hennes gubbe vill ju inte gifta sig. Men morsan går det inte att prata med. Jag kanske blir den ende som gifter sig av barnen men det tycks inte höja oddsen

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-15 21:38:24 följande:
    Har inte läst de andras komentarer så noga. Är förvånad att folk här tycker du ställer för höga krav :sAtt ens familj är helt oengagerad i något som är bland det största i ens eget liv gör fruktansvärt ont! varesig det gäller bröllop, examen, barn.. ja vad som helst.Har du diskuterat det mer öppet med din familj? Sagt hur du känner?
  • Boomtown

Här ska ni få höra på lite trevliga reaktioner på att jag hade friat:
    Min killes farsa sa: Sa du ja då?Hans mamma har aldrig nämnt det
    Min morsa sa bara : jaha när då? Styvfar: Ska vi ta festen i korvmojjen?
    Vi har varit ilag i 18 år så det är inte oväntat att vi ska gifta oss.
    Alltså det jag reagrar över är att ingen reagerar. Men då kanske jag sätter oss i centrum för mycket enligt vissa

• MulleNuh

hahaha korvmojen! Oj förlåt att jag skratta, men det lät kul.

Men ni har alltså varit ett par i 18 år??

Boomtown skrev 2008-12-15 22:05:50 följande:
    Här ska ni få höra på lite trevliga reaktioner på att jag hade friat:Min killes farsa sa: Sa du ja då?Hans mamma har aldrig nämnt detMin morsa sa bara : jaha när då? Styvfar: Ska vi ta festen i korvmojjen?Vi har varit ilag i 18 år så det är inte oväntat att vi ska gifta oss.Alltså det jag reagrar över är att ingen reagerar. Men då kanske jag sätter oss i centrum för mycket enligt vissa
  • Boomtown

Visst är min styvfar underbar? Men han sa det iallafall med glimten i ögat. Ett minne att bevara
    Ja vi blev tillsammans när jag var 13 och han 14 år.

MulleNuh skrev 2008-12-15 22:06:44 följande:
    hahaha korvmojen! Oj förlåt att jag skratta, men det lät kul.Men ni har alltså varit ett par i 18 år??
Svar på tråden Sur och ointresserad mor och syster...